فرزاد قلندری روز شنبه در جلسه بررسی پروژه‌های شهرستان سرعین تصریح کرد: سرعین دارای ظرفیت‌های بالقوه دیگر از جمله طبیعت و کوهستان برای برنامه‌ریزی در راستای گردشگری می‌باشد که باید در این خصوص برنامه‌ریزی‌های لازم از سوی مسوولان محلی و استانی انجام بگیرد.
وی افزود: ارتقای ظرفیت‌های بالقوه در این شهرستان باعث رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و بر افزایش میزان ماندگاری مسافر تاثیر بالایی خواهد داشت.
قلندری بیان‌کرد: ترسیم افق توسعه سرعین و برنامه‌ریزی و عمل در راستای آن از جمله ضرورت‌های این شهرستان است.
سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل همچنین گفت: برای برنامه‌ریزی درازمدت جهت توسعه شهرستان سرعین باید از الگوهای موفق در شهرستان‌های مشابه استفاده شده و از ظرفیت‌های پنهان منطقه در راستای توسعه استفاده شود.

او افزود: مسئولان محلی از جمله شورای شهر و شهرداری منطقه نیز باید برنامه‌ریزی لازم برای درآمدزایی و استفاده بهینه از ظرفیت طبیعی را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

قلندری گفت: با توجه به ظرفیت ویژه سرعین این شهرستان باید بتواند درآمدزایی بالایی داشته و از این درآمد برای توسعه و آبادانی بیشتر استفاده شود.
وی در جریان بازدید از پروژه‌های سرعین از جمله راهدارخانه و مسیر دسترسی به پیست اسکی بر تسریع در روند اجرای راه و روشنایی این مسیر تاکید و نسبت به مساعدت در اجرای این طرح‌ها قول مساعد داد.
قلندری همچنین در جریان بازدید از شهر اردی‌موسی خواستار احصای ظرفیت‌های این شهرستان و تدوین برنامه اجرایی برای توسعه شد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل به همراه مدیران استانی مرتبط و مسئولان محلی، از پروژه‌های مهم سرعین از جمله پارک آناهیتا ، جاده دسترسی فاز دوم پیست اسکی ، تعریض جاده سرعین به آلوارس ، اقدامات عمرانی در روستای تاریخی گنزق ، شهر اردی‌موسی و راهدارخانه پیست اسکی بازدید کرد.

سرعین واقع در ۲۵ کیلومتری غرب اردبیل در دامنه کوه ۴۸۱۱ متری سبلان با داشتن ده‌ها استخر و چشمه آب معدنی سرد و گرم ، حمام‌های طبیعی، مناظر و چشم‌اندازهای زیبا ، آب و هوای دلپذیر ، باغ‌های مصفا ، هتل‌ها و مراکز تفریحی و اقامتی مجهز ، پیست اسکی آلوارس و سایر جاذبه‌ها به عنوان یک مجموعه سیاحتی نه تنها در استان اردبیل بلکه در ایران و حتی بعضی کشورهای جهان مطرح است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.