باقر نریمانی روز چهارشنبه در نخستین جلسه دادگاه سیار هشجین که در روستای بزرگ برندق واقع در بخش خورش‌رستم شهرستان خلخال برگزار شد، افزود: در این دادگاه‌های سیار ضمن رسیدگی به پرونده‌ها و صدور دستورات لازم سعی بر آن است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن رسیدگی‌ها انجام و احکام قضایی لازم نیز صادر شود.

او اظهار کرد: در راستای رعایت حال افراد کم بضاعت، اجرای کار کارشناسی و داوری در موارد لازم بصورت رایگان برای این گونه افراد انجام می‌شود .

رییس دادگاه بخش هشجین خلخال گفت: در خصوص احقاق حقوق عامه پیگیری‌های لازم از شورا، دهیاری ، روحانی محل و اهالی روستا انجام و تحقیقات محلی و معاینه محل همزمان نیز در محل تشکیل دادگاه سیار صورت می‌گیرد.

او با بیان اینکه در نخستین دادگاه سیار هشجین در روستای برندق به 15 مورد پرونده قضایی رسیدگی و حکم قضایی برای آنها صادر شد اظهارکرد: تشکیل دادگاه‌های سیار در مناطق روستایی این بخش بااستقبال گرم مردم منطقه مواجه شده است. 

بخش خورش رستم خلخال به مرکزیت شهر هشجین در 55 کیلومتری از مرکز این شهرستان واقع و پراکندگی روستاها در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور آن موجب شده تا مراجعه مردم  به مرکز بخش برای انجام امور اداری به سختی امکان پذیر باشد. 

خلخال در جنوب اردبیل و در همسایگی استان‌های گیلان ، زنجان و آذربایجان شرقی واقع است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.