فیلم سینمایی "پیرمردها نمی‌میرند" در جشنواره  فیلم توکیو توانست جایزه روح آسیا را  به خود اختصاص دهد.

این فیلم در بخش «آینده آسیا» جشنواره فیلم توکیو حاضر شده بود و جایزه روح آسیا را از سوی بنیاد فرهنگی ژاپن دریافت کرد.  

داستان  این فیلم درباره اهالی روستایی بکر و خوش آب و هواست که  مدت زیادی در آن کسی نمرده‌است،  پیرمردی از خلال مرور خاطراتش به مرگ فکر می‌کند و در مقابل او دختری جوان با انگیزه و شاداب به زندگی امیدوار است. فلسفه این فیلم مرگ و زندگی است.

 فیلم سینمایی " پیرمردها نمی میرند" بر اساس فیلم کوتاهی با همین نام ساخته شده است.

رضا جمالی  در سال 87 فیلم کوتاه "پیرمردها نمی‌میرند" را ساخته و  برای این فیلم موفق به کسب جوایز متعدد از جشنواره های داخلی و خارجی از جمله منتخبدوازدهمین جشن خانه سینما، منتخب بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجردر دو بخش ملی و جام جهان‌نما، منتخب بیست و پنجمین جشنواره فیلم هامبورگ آلمان، منتخب جشنواره سینما داماره ایتالیا ۲۰۱۱، منتخب نخستین جشنواره دانشجویی سوره، منتخب نخستین جشنواره فیلم‌های ایرانی درلندن انگلستان، دریافت جایزه اول نخستین جشنواره فیلمنامه‌نویسی و برنده جایزه از جشنواره باک ترکیه و .. شده است.

تهیه کننده فیلم سینمایی "پیرمردها نمی میرند" سلمان عباسی بوده  و در آن نادر مهدیلو.حمدالله سلیمی. سلمان عباسی. ندا حق شناس . ولایت خوبدل. صفت اهاری. رسول علی نژاد.جعفر اکبری.... بازی کرده اند.

پیش تولید فیلم بلند پیرمردها نمی‌میرند از سال ۹۶ شروع شد و فیلمبرداری آن در شهر اردبیل پایان یافت.

در جشنواره فیلم توکیو  همچنین " سعید روستایی جایزه بهترین کارگردانی و نوید محمدزاده  بهترین بازیگر را  برای فیلم «متری شیش و نیم» را نیز کسب کردند.  

سی و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو از ۲۸ اکتبر تا ۵ نوامبر (۶ تا ۱۴ آبان‌ماه) در ژاپن برگزار شد. 

جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو (TIFF) یکی از ۱۲ جشنواره بین‌المللی بزرگ جهان و از مهم‌ترین جشنواره‌های فیلم آسیا است که هرساله در توکیو ژاپن برگزار می‌شود.

این جشنواره از سال ۱۹۸۵ آغاز به‌کار کرده و تا ۱۹۹۱ به‌صورت هر دو سال یکبار برگزار می‌شد که پس از آن به صورت سالانه ادامه یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.