محمد اهلی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: رفع موانع تولید ، مشوق‌های حمایتی از سرمایه گذاران در شهرک‌های صنعتی از جمله واگذاری زمین، بخشودگی مالیات و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از برنامه‌های این شرکت است و با اعطای مشوق‌های مذکور تلاش شده تا در سال رونق تولید فضای حمایتی از اشتغال و تولید فراهم آید.

وی میزان این بخشودگی را با توجه به شرایط پیشرفت فیزیکی و تا ۸۰ درصد دیرکرد اقساط معوق دانست و گفت: واحدهای تولیدی که دارای پروانه بهره برداری یا پایان کار بوده و یا در مرحله نصب ماشین آلات واحد صنعتی خود می باشند با پرداخت ۱۰۰ درصد اصل بدهی اقساط معوق خود به شرکت شهرک‌های صنعتی مشمول ۸۰ درصد بخشودگی جرایم دیرکرد اقساط تسهیلات و همچنین واحدهای صنعتی که دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد تا مرحله نصب ماشین آلات می باشند با پرداخت ۱۰۰ درصد اصل بدهی اقساط معوق خود مشمول ۷۰ درصد بخشودگی دیرکرد اقساط خواهند شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل افزود: طرح بخشودگی دیرکرد اقساط معوق در راستای حمایت از صنایع کوچک، رفع موانع تولیـد و افزایش اشتغالزایی به واحدهای صنعتی ابلاغ شده و قابل اجراست.

اهلی تامین امکانات اولیه و زیرساخت‌های ضروری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را یادآور شد و گفت: تلاش بر این است با تکمیل زیرساخت‌ها میزان جذب سرمایه‌گذاری در استان افزایش یابد و به ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی جدید نیز توجه ویژه‌ای شود.

وی اظهار داشت: شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل مشوق‌ های لازم را برای سرمایه ‌گذارانی که اقدام به ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرک‌های صنعتی می‌ کنند در نظر گرفته است.

اهلی با بیان اینکه حمایت از صنعتگر ، ایجاد اشتغال و کارآفرینی توسعه اقتصادی را بدنبال خواهد داشت، افزود: حمایت از صنایع کوچک به تولید زود بازده منجر شده و راهگشای رشد صنعت است.

۱۶ شهرک و ناحیه صنعتی در استان اردبیل فعال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.