مدیر آموزش و پرورش خلخال روز شنبه در آیین کلنگ‌زنی این مدرسه به خبرنگار ایرنا گفت: این مدرسه یک کلاسه به همت خیران برای ۶ دانش‌آموز روستای این روستا احداث خواهد شد.

سخاوت بیرامی افزود: اتاق اداری، کلاس درس و سرویس‌های بهداشتی برای مدرسه پیش‌بینی شده و برای ساخت ، تکمیل و بهره‌برداری از آن ۲ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

فریدون بابایی ، فرماندار خلخال نیز در این مراسم گفت: همت خیرین در شهرستان خلخال برای ساخت مدرسه و محرومیت‌زدایی منطقه بسیار والایی بوده و در هفته جاری نیز ساختمان مدرسه خیرساز روستای مزه‌جین به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: روستای میل‌آغاردان بیش از ۴۰ کیلومتر از مرکز شهرستان خلخال فاصله داشته و جزو روستاهای کردنشین خلخال در آخرین نقطه مرزی با شهرستان کوثر است که مدرسه مناسبی برای تحصیل دانش‌آموزان ندارد  و دانش‌آموزان روستا برای ادامه تحصیل به مدارس روستاهای اطراف مراجعه کرده و یا از تحصیل باز می‌ماندند.

فرماندار خلخال همچنین به مشکل آنتن‌دهی تلفن همراه اشاره کرد و گفت: با هدف تقویت آنتن‌دهی در استان بیش از ۴۵ آنتن تقویت امواج تلفن همراه تامین شده که ۲۲ آنتن به شهرستان خلخال اختصاص یافته و با نصب و راه‌اندازی این تجهیزات مخابراتی بخش بزرگی از مشکل مناطق کور این شهرستان برطرف خواهد شد.

بابایی اضافه کرد: بازسازی و بهسازی پل این روستا که در اثر بارندگی شدید فصل بهار تخریب شده، پیگیری می‌شود و امسال از محل اعتبارات فرمانداری و بخشداری بخش مرکزی ساخته خواهد شد.

وی به واگذاری ساخت، توسعه و نگهداری راه‌های روستایی به اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اشاره کرد و گفت: راه این روستا نیز در اولویت کاری فرمانداری شهرستان خلخال بوده و به لحاظ سکونت خانواده‌های عشایری در این روستا در سریع‌ترین زمان در اولویت اجرا، بهسازی و مرمت قرار خواهد گرفت.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.