آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل افزود: اجتماع عظیم و بی نظیر اربعین از چند جهت شایسته توجه است؛ اول اینکه فوران معنویت است آن هم در زمانی که اقبال به دین در کشورهای غربی به نهایت افول رسیده است.

وی ادامه داد: دوم اینکه شعارهای جهانی امام حسین(ع) باعث شده استقبال از این راهپیمایی جهانی شود، یعنی این اجتماع صرفاً برای شیعه یا حتی شیعه و سنی نیست و رفته رفته به عنوان راهپیمایی اعتراضی علیه نظام اهریمنی حاکم بر دنیا مطرح شده و مشتریان زیادی از اروپا، آمریکا، آسیای شرقی و روسیه پیدا کرده و سال به سال این اقبال زیادتر می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل بیان کرد: سوم اینکه این اجتماع عظیم انسجام و همبستگی اجتماعی را در ملت ما و در میان موالیان اهل بیت(ع) خیلی بالا برده است و  این موضوع برای عزت، اعتلا، اقتدار و امنیت کشور ما و برای جایگاه شیعیان در جهان بسیار مهم است.

عاملی افزود: چهارم اینکه این اجتماع عظیم شخصیت و قدرت امام حسین(ع) را به جهانیان نشان داده است و  امروزه تحقیقات فراوانی از طرف واتیکان و مذاهب و مکاتب دیگر بر روی اربعین، شخصیت امام حسین(ع) و بر موضوع عزاداری شروع شده و  در نتیجه امام حسین(ع) جایگاه بسیار رفیع جهانی پیدا کرده است.

وی در بخش دیگر سخنانش گفت: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی استقلال دستگاه‌های اطلاعاتی و رشد و اقتدار روزافزون آنها در ناکام گذاشتن توطئه‌های بسیار خطرناک دشمن است؛ ماجرای ریگی، از یادمان نرفته است. این اقدام، یک شاهکار بزرگ اطلاعاتی بود و این بار سازمان اطلاعات سپاه یک کار کارستان کرد و در عملیاتی پیچیده سر شبکه آمدنیوز را از چنگ سرویس‌های جاسوسی آمریکا، فرانسه و اسرائیل بیرون آورد و دستگیر کرد.

عاملی در باره تحرکات اخیر آمریکا در منطقه بیان کرد: آمریکا با خروج از شرق فرات گروه‌های مسلح کرد را که با آمریکا پیمان بسته بودند به امان خدا رها کرد و رفت و کل کردهای دنیا را دشمن آمریکا کرد سپس با ترکیه قرار گذاشت که بعد از خروج من می‌توانید به کردها حمله کنید.

وی گفت: ترامپ اول به ترکیه اجازه حمله به کردها را داد اما  بعد از شروع حمله و اعتراض بسیاری از کشورهای دنیا و همچنین خود آمریکایی‌ها دید خراب کرده، گفت ترکیه اگر به کردها صدمه بزند اقتصاد آن‌ها را ویران می‌کند و گفت اوضاع ترکیه با اکراد شبیه اسرائیل و فلسطین است و همه این اقدامات و کلمات نشان از اختلال عقل و هواس ترامپ است و نشان می‌دهد به او اعتمادی نیست.

عاملی افزود: ایران به او اعتماد نکرد عزیز شد و ترکیه اعتماد کرد این گونه شد؛ ترامپ در یک اظهار عجیب گفت اعضای داعش را از مناطق حمله اردوغان به جای دیگر سوریه انتقال دادیم و آن‌ها را آزاد گذاشتیم آن‌ها به‌زودی به اروپا فرا خواهند کرد، چون می‌خواهند به کشور خودشان برگردند.

امام جمعه اردبیل اظهار داشت: ترامپ در سخنرانی مزبور یک باره به یاد جنگ جهانی دوم می‌افتد و می‌گوید "کردها در جنگ جهانی دوم آمریکا را کمک نکردند" تا آمریکایی‌ها را قانع کند که کار خوبی کردم کردها را در برابر حمله ترکیه تنها گذاشتم و  او همه را اعم از ایران، روسیه، چین، اروپا، ترکیه، اکراد، اعراب و غیره را دشمن خود می‌کند.

وی افزود: همچنین این هفته آمریکا خیانت بزرگی در حق جمهوری آذربایجان مرتکب شد، سه عضو کنگره آمریکا به قره‌باغ مسافرت کردند و با رئیس جمهور خودخوانده این منطقه دیدار و راجع به استقلال قره باغ مذاکره کردند و  این اقدام نقض آشکار تمامیت ارضی آذربایجان و حاکمیت دولت این کشور است و با این اقدام آمریکا از بی‌طرفی خارج شده و گروه مینسک، موضوعیت و مشروعیت خود را از دست داده است.

وی بیان کرد: این اقدام، اهانت صریح و بزرگ هم به دولت و هم به ملت آذربایجان است و  اعضای کنگره پیشتر هم به این جنایت مرتکب شده و با سفر به قره‌باغ و دیدار با رئیس جمهور خودخوانده قره‌باغ و سخنرانی در صحن پارلمان آنها نهایت کینه، اهانت و نفرت خود را به دولت و ملت آذربایجان نشان داده‌اند.

عاملی گفت: ما در ایران به شدت از این اهانت و خیانت ناراحت هستیم و انتظار داریم دولت آذربایجان نگذارد غرور مقدس ملت آذربایجان بیشتر از این بشکند، آمریکا سالانه میلیون‌ها دلار به حکومت خودخوانده قره باغ کمک می‌کند و بر خلاف موازین بین‌المللی به منطقه قره باغ ویزا صادر می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.