به گزارش ایرنا ، حجتالاسلام کریم اسدی روز یکشنبه در صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی خلخال افزود: امروز بالندگی نظام اسلامی در بسیاری از عرصه‌ها در سطح جهانی حاصل جان‌فشانی و ایثار رزمندگان اسلام در هشت سال دوران پرافتخار دفاع مقدس است.

او با بیان اینکه جان‌فشانی‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دوران دفاع مقدس هرگز از اذهان ملت ایران پاک نخواهد شد، گفت: رزمندگی در رکاب رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاسی از فرهنگ سیدالشهدا (ع) و عاشورا همان رزمندگی در رکاب حضرت امام زمان‌ (عج) است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت هفته دفاع مقدس و مجاهدت‌های گسترده رزمندگان در سال‌های مقاومت و رشادت در مرزها و دفاع از کیان اسلامی گفت: رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس از جان گذشتند و با امر ولایت در جبهه‌ها حاضر شدند و لحظه‌ای از دفاع از این مرز و بوم دست برنداشتند و امروز تکلیف رزمندگی بر عهده نسل نو و جوان انقلاب است که باید برای پاسداری و حفظ  ارزش‌های نظام در تمام توان تلاش کنند.

امام جمعه خلخال با قدردانی از حضور ارزشمند سپاه در عرصه‌های مختلف محرومیت‌زدایی، آموزش و اشتغال و عرصه‌های اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: توانمندی ایران اسلامی امروز در سایه اعتقاد راسخ برای خدمت‌رسانی به خلق‌الله بوده ودر کنار این کار امروزه اقتدار و صلابت نظامی کشورمان در جهانیان به اثبات رسیده است.

وی با بیان اینکه بروز مشکلات مالی و اقتصادی برای هریک از حکومت‌ها ، دولت‌ها و ملت‌های دنیا دور از انتظار نیست، افزود: ایران اسلامی اکنون بعد از پشت سر گذاشتن تمامی سختی‌ها، تحریم‌ها و دشمنی‌های همه‌جانبه بلحاظ مقاومت بی‌بدیل ملت در دنیا حرفی برای گفتن دارد.

سرهنگ جهانبخش عطایی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خلخال نیز در این مراسم با  تشریح برنامه‌های هفته گرامیداشت دفاع مقدس در خلخال گفت: ۲۵۰ برنامه برای گرامیداشت ایام این هفته پیش‌بینی شده که همایش بزرگ رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس ،دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران، غبارروبی گلزار شهدای هشت سال دفاع مقدس، برگزاری یادواره‌های شهدا در مناطق مختلف، نشست‌های روشنگری و بصیرتی و برگزاری مسابقات ورزشی ،فرهنگی و عقیدتی از آن جمله است.

وی با پرداختن به گوشه‌ای از وضعیت نظام اسلامی در آغاز جنگ تحمیلی و کمک همه‌جانبه بسیاری از کشورها به دشمن ایران برای توقف روند رو به رشد انقلاب اسلامی ایران، افزود: حماسه رزمندگان اسلام در این جنگ نابرابر هرگز از خاطره‌ها پاک نخواهد شد.

او اظهار کرد: در جامعه امروزی انتظار از نسل جوان احترام به رزمندگان ،حفظ و حراست از ارزش‌های والای دفاع مقدس ،تلاش برای حفظ و احیای فرهنگ دوران جنگ تحمیلی و پرهیز از پیوستن به جبهه دشمنان در فضای مجازی با توجه به تلاش بیگانگان برای استفاده از این فضا جهت بیگانه کردن نسل امروزی با فرهنگ دوران دفاع مقدس است.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.