به گفته مسئول مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل ، در این مرکز تعداد نشر کتاب نسبت به سال‌های گذشته رشد قابل توجهی داشته و این مرکز با حضور در نمایشگاه‌های کتاب و برگزاری برنامه‌های ترویجی در زمینه کتاب و کتابخوانی خدمات فرهنگی ارائه می‌کند.

مهران محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا همچنین از انتشار ۲۸ عنوان کتاب در سال گذشته خبر داد و افزود: از سال ۹۶ در مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی اردبیل بر اساس فرآیند طراحی شده، بررسی و چاپ کتاب از لحظه تایید در شورای علمی تا تحویل به مؤلفان و مترجمان در کمتر از ۶۰ روز انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ از هفت عنوان کتاب رونمایی شد، گفت: پارسال سه مسابقه کتابخوانی و دو فعالیت ترویجی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی توسط این مرکز در سطح استان برگزار شد.

مسئول مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل با اشاره به اینکه موضوع بیشتر کتاب‌های منتشر شده، کشاورزی است، تشریح کرد: این مرکز تلاش می‌کند تا مرکز نشر اندیشه‌های فاخر و اثربخش حوزه دانشگاهی استان اردبیل باشد و بتواند نقش موثری در توسعه فرهنگی منطقه با بهره‌گیری از تجارب ارزشمند صاحبان فکر و اندیشه ایفا کند.

محمدی تدوین سیاست ها و اولویت‌های انتشاراتی، برنامه‌ریزی کوتاه و بلند مدت مطابق با استانداردهای مصوب شورای علمی، چاپ و انتشار کتاب و نشریات علمی، فرهنگی و تخصصی، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، تشکیل گروه‌های تخصصی به منظور بررسی ابعاد علمی کتاب را از وظایف مهم مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل دانست.

وی بررسی ضوابط علمی انتشار کتاب، کمک به منظور شناسایی زمینه‌های مناسب جهت فعالیت‌های انتشاراتی، معرفی مؤلفان، مترجمان و نویسندگان مستعد برای همکاری، شناسایی مخاطب و بازارهای عرضه کتاب، ارائه پیشنهاد در خصوص فعالیت‌های انتشاراتی و عملیاتی کردن آیین‌نامه‌ها را از وظایف مهم شوراهای تخصصی چاپ و نشر کتاب این مرکز ذکر کرد.

۶۰۱۸/۶۰۱۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.