اکبر بهنامجو روز چهارشنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل اردبیل افزود: دستگاه‌های اجرایی استان باید طرح جامع پدافند غیرعامل را به منظور جلوگیری از بحران در مواقع ضروری تدوین کنند.

وی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های اجرایی باید برای جلوگیری از بحران آمادگی کافی داشته باشند، بیان کرد: کارگروه تهدیدها و امنیت ، بهداشت و درمان ، انرژی ، آب ، صنایع و معادن ، فرهنگی و اجتماعی و عملیات روانی ، فناوری الکترونیک ، آی تی ، انتظامی و اجتماعی، پشتیبانی و خدمات شهری ، امداد و نجات، راه و شهرسازی، زیرساخت های مواصلاتی ،سازماندهی و مشارکت مردمی و بازرگانی و کشاورزی در اردبیل فعال بوده و لازم است هر دستگاه اجرایی مطابق وظایف خود برنامه‌های جامع برای پدافند غیرعامل تدوین کند.

استاندار اردبیل: ادارات برق ، آب منطقه ای و آب و فاضلاب شهری باید پیش بینی لازم را داشته باشند که در صورت قطع آب چه اقدامی برای تامین آب آشامیدنی مردم داشته باشند و اگر خط انتقال آب و برق صدمه دید چگونه می توان آب و برق مورد نیاز را تامین کرد.

علیرضا علیپور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری اردبیل هم در این جلسه گفت: برای تحقق پدافند غیرعامل  شبکه رابطین با هدف ارتباط مستمر دستگاه‌های اجرایی بایکدیگر و با مردم در حال گسترش است.

وی افزود: برای فعال‌تر شدن شبکه رابطین دوره‌های آموزشی مختلف در استان برگزار شده و این آموزش ها برای فرمانداران ، مدیرانکل ، بخشداران ، شهرداران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی استان به صورت مستمر هر سال برگزار می شود تا در پیشبرد و نهادینه شدن موضوع پدافند غیرعامل در جامعه  بعنوان فرهنگ عمومی تاثیرگذار شود.

علیپور  بیان کرد: براین اساس تلاش برای تدوین سند جامع پدافند غیرعامل استان اردبیل با همکاری دستگاه‌های مرتبط ادامه دارد و با این اقدام گام مهمی در همگانی کردن بحث پدافند غیرعامل برداشته می شود.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری اردبیل تامین زیر ساخت‌ها در جامعه را برای مقابله با بحران‌های احتمالی ضروری خواند و گفت: پدافند غیرعامل تنها مختص مسایل نظامی نیست بلکه در بحران‌ها و بلایای طبیعی نیز نقش کاربردی داشته و رعایت آن می تواند در ایمنسازی جامعه و جلوگیری از آسیب‌های ناشی از بلایاهای طبیعی بسیار تاثیرگذار باشد.

۷۱۱۰/ ۱۲۵۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.