زعفر احدزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسئولیت در خرداد ماه سالجاری به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان واگذار شد.

وی بیان کرد: این کلینیک  با حمایت‌های ارزنده مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک می‌تواند در تبیین حقوق کودک برای خانواده‌ها و کودکان بسیار مفید واقع شود و بستر توسعه عملی توجه به حقوق کودک را فراهم آورد.

احدزاده  با اشاره به برخی بازدیدها از مناطق محروم، مدارس استثنایی، مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست، مدارس حاشیه شهر، مؤسسه بیان ویژه ناشنوایان گفت: در این بازدیدها وضعیت آموزش حقوق کودک در قالب‌های مختلف در فعالیت‌های کانون بررسی شد.

وی  ادامه داد: در سه سطح مربیان، والدین و کودکان، کارگاه‌های مختلف با موضوع مهارت افزایی و باور افزایی برگزارشده و به صورت ماهانه نیز برای مشاوران بانوان دستگاه‌های اجرایی استان، کارگاه‌های آموزشی تبیین حقوق کودک و نیز الزامات و چالش‌های تربیتی عصر حاضر و صیانت از کودکان آنلاین برگزار می‌شود و در رویکرد علمی پژوهشی اتخاذشده توسط سازمان مرکزی کانون بستر مناسب برای برگزاری کارگاه‌های حال خوش زندگی پیرامون هشت مهارت مهم و موردنیاز عصر حاضر برای کودکان به صورتی هماهنگ در استان آغازشده است.

احدزاده گفت:موفقیت‌های اخیر گروه سنی کودک و نوجوان استان در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی گویای تاثیر مفید فعالیت‌های کانون بویژه در ترویج فرهنگ مطالعه در مناطق محروم و کم‌برخوردار روستایی و فراهم کردن زمینه دسترسی آسان این گروه سنی به کتب مورد علاقه با استفاده از کتابخانه‌های سیار در شکل‌گیری شخصیت اعضای کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان است.

وی اظهار داشت: کسب ۱۵ رتبه در جشنواره ۲ سالانه هنرهای تجسمی و توفیق عضو کانون استان در مهرواره شعر کشوری با اخذ هفت رتبه و دیپلم افتخار بین‌المللی از فستیوال‌های معتبر جهانی گوشه‌ای از فعالیت‌های توسعه محور کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در بخش فرهنگی است.
۷۱۱۰/ ۱۲۵۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.