به گزارش ایرنا ، حجت‌الاسلام کریم اسدی روز شنبه در آیین گرامیداشت ۲۶ مردادماه سالروز ورود اولین گروه آزادگان به میهن اسلامی در سال ۱۳۶۹ افزود: پایداری ،استقامت و شکیبایی اسرای ایرانی در مقابل سخت‌ترین شکنجه‌های دوران اسارت در دست دژخیمان تاریخ بی‌‍نظیر و درس بزرگی برای ادامه مقاومت ملت ایران در برابر تحریم‌های ظالمانه آمریکا و سختی‌های امروزی ناشی از مشکلات اقتصادی است.

وی با بیان اینکه عزت امروزی کشور حاصل خون شهدای گرانقدر و تلاش بی‌وقفه جامعه ایثارگر کشور است، گفت: انتظار از نسل جوان و امروزی جامعه توجه به خاطرات ارزشمند شهدا، ایثارگران و آزادگان عزیزی است که برای  حفظ و پاسداشت ارزش‌های انقلاب اسلامی در سخت‌ترین شرایط کار بزرگی انجام داده‌اند.

وی همچنین با اشاره به مشکلات جامعه امروز اظهار داشت: همه مشکلات را نباید از یک سو نگاه کنیم، بلکه امروز مدیریت نامناسب نیز موجب بروز برخی از مشکلات در عرصه‌های مختلف از جمله حوزه‌های مالی و اقتصادی در کشور است.

فرزاد اصلانی، رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران خلخال نیز در این مراسم با ارائه گزارش از نحوه خدمات ارائه شده به جامعه ایثارگری گفت: پیشنهادات و خواسته‌های خانواده ایثارگران در جلسات شورای مشورتی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و تصمیم‌گیری می‌شود.

وی از پیگیری مشکلات بیمه درمان خانواده‌های شهدا ،جانبازان ، ایثارگران و آزادگان خبر داد و افزود: در راستای اجرای قانون مربوط به سهمیه استخدامی ۲۵ درصدی سهم ادارت از بین فرزندان شاهد و ایثارگر چهار نفر جذب ادارات دولتی این شهرستان شده‌اند.

در این مراسم برنامه‌های متنوعی از جمله  قرائت شعر در وصف آزادگان، پخش کلیب ،نمایش  یک روز در اردوگاه با هنرنمایی گروه تئاتر آزادگان استان اردبیل اجرا و از آزادگان این شهرستان با اهدای هدایایی تجلیل شد.

همچنین بمناسبت گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی ،گلزار شهدای خلخال و شهدای گمنام میهمان این شهر غبارروبی ، گلباران و عطرافشانی شد.

جمعی از مسئولان نیز با حضور در منزل خانواده آزادگان از آنها دلجویی کردند.

شهرستان خلخال دارای ۵۳ آزاده است که از ۳۵ ماه کمترین دوران و با ۹۷ ماه بیشترین دوران اسارت را در اردوگاه‌های رژیم بعثی عراق پشت سر گذاشته‌اند.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.