به گزارش ایرنا ، ایوب طالب‌پور روز پنجشنبه در نشستی با خبرنگاران خلخال افزود: پیش از این مقدمات برای اردوی تیم‌های فوتبال پیشکسوتان ۲ تیم بزرگ و پرطرفدار کشور در این شهرستان در روزهای پایانی مردادماه  آماده شده بود که به علت تکمیل ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی رسمی بدلیل همزمانی با برگزاری همایش توسعه خلخال مسئولان این باشگاه‌ها تصمیم به انجام ۲ بازی در شهرستان کوثر گرفتند.

وی با بیان اینکه فقدان خوابگاه ورزشی در خلخال مانع از برگزاری مسابقات استانی و ملی و همچنین استقبال تیم‌های مختلف ورزشی کشور برای برپایی اردوهای تدارکاتی در این شهرستان شده ، اضافه کرد: پروژه احداث خوابگاه ورزشی خلخال از سال ۱۳۹۳ آغاز و پس از مدتی و در مرحله اسکلت‌بندی فلزی بدلیل نبود اعتبار متوقف و امسال نیز ریالی اعتبار برای ادامه عملیات آن در نظر گرفته نشده است.

طالب‌پور با بیان اینکه تنها استخر دولتی این شهر از ۲ سال پیش به علت نیاز به انجام پاره‌ای تعمیرات در ساختمان آن تعطیل شده ، افزود: در حالی که محدودیت اعتبارات دولتی مانع از انجام این تعمیرات توسط اداره ورزش و جوانان شده بخش خصوصی نیز رغبتی برای انجام تعمیرات مورد نیاز استخر به شرط استفاده رایگان چند ساله از آن نشان نمی‌دهد.

وی گفت: در صورت توافق با سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای اجرای تعمیرات اساسی ساختمان استخر ، این مکان ورزشی به مدت ۱۲ سال بصورت رایگان در اختیار سرمایه‌گذار طرح قرار خواهد گرفت.

او با بیان اینکه امسال برای احداث زورخانه خلخال چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی منظور شده ، افزود: برای تکمیل و بهره‌برداری از این طرح ورزشی منطقه ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

او اظهار کرد: برای ادامه عملیات اجرایی پروژه احداث سالن ورزشی روستای اندبیل این شهرستان ۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی منظور شده که در صورت تخصیص این پروژه نیمه کاره از سر گرفته خواهد شد.

او گفت: در سال جاری هیچ اعتباری برای ادامه عملیات اجرایی ساخت پروژه‌های سالن‌های ورزشی روستاهای لمعه‌دشت و طولش از توابع بخش مرکزی این شهرستان از منابع اعتباری منظور نشده است.

سرپرست اداره ورزش و جوانان خلخال همچنین بیان کرد: امسال ۲ هزار و ۸۹۳ ورزشکار ساماندهی و زیرپوشش بیمه ورزشی قرار گرفتند و از مجموع ورزشکاران سازمان‌یافته در رشته‌های ورزشی مختلف هزار و ۵۷۵  نفر مرد و مابقی بانوان هستند.

او گفت: علاوه بر فعالیت باشگاه‌های ورزشی دولتی شهری و روستایی، ۱۶ باشگاه ورزشی بخش خصوصی و یک استخر بخش خصوصی فعالیت‌های ورزشی اماکن دولتی این شهرستان را همراهی می‌کنند.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.