به گزارش ایرنا ، نادر فلاحی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این مهم با هدف تخصصی فعالیت دفاتر خدمات گردشگری انجام شده است.

وی اظهار داشت: این شرکت‌ها که دارای مجوز ipd از بیمارستان‌های استان هستند برای اخذ مجوزهای نهایی به وزارت امورخارجه معرفی شده‌اند.

او گفت: پیش از این تنها یک شرکت در این حوزه فعالیت می‌کرد.

وی هدف این اداره کل را توسعه گردشگری سلامت در استان دانست و افزود: این موضوع نسبت به پتانسیل‌های استان امری قابل تحقق در آینده نزدیک خواهد بود.

فلاحی گفت: پیش از این خانه گردشگری سلامت در استان راه‌اندازی شده و ایده‌های خلاق و نوین مورد بررسی قرار می‌گیرد.

استان اردبیل با تعداد ۱۱۸ چشمه آبگرم و معدنی با خواص درمانی متعدد قطب چشمه‌های آبگرم ایران محسوب می‌شود و مسئولان استان با تشویق به سرمایه‌گذاری و احداث مجتمع‌های آبدرمانی و مراکز اقامتی و پذیرایی درصدد معرفی این استان به عنوان قطب گردشگری سلامت هستند.

سالانه بیش از یک میلیون گردشگر از جمهوری آذربایجان عمدتاً با هدف استفاده از مزایای درمانی استان اردبیل از مرز بیله‌سوار مغان و نیز از استان‌های همجوار وارد استان اردبیل می‌شوند.

کشورهای عضو اکو با جمعیت بیش از ۳۳۰ میلیونی فرصت مغتنمی برای استان اردبیل به شمار می‌رود که می‌توان با معرفی قابلیت‌های درمانی بویژه طبیعت درمانگر استان، پای گردشگران این کشورها را به استان باز کرد.

ایران، ترکیه، پاکستان، افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) می‌باشند.

۶۰۱۸/۶۰۱۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.