جواد زنجانی روز چهارشنبه  در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر اردبیل افزود: این شورا متشکل از دهیاران ،شوراها ،هیات امنا،روحانیت روستا ،پایگاه بسیج،مدیرمدرسه ،بهداشت و دیگر نمایندگی اداره ها با هدف هماهنگی و تعامل بیشتر در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی ،رسیدگی به مشکلات بهداشتی ،اجتماعی ،فرهنگی و اقتصادی خواهد بود.

وی اظهار داشت: روستاها بیشتر در معرض آسیب های اجتماعی و خطر اعتیاد هستند و ضروری است اقدام مهمی در جلوگیری از آسیب های اجتماعی صورت گیرد.

زنجانی بیان کرد: کار این شورا برخورد پلیسی با آسیب های اجتماعی نیست و در جهت توانمند سازی فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی فعال خواهد بود.

وی با بیان اینکه اعتیاد زنگ خطر برای خانواده هاست و باید برای پیشگیری از آن با مشارکت همگانی اقدام ویژه ای صورت بگیرد افزود: آموزش‌ های پیشگیری از اعتیاد و مقابله با آسیب ‌های اجتماعی با همکاری بهزیستی و برخی دستگاه‌ های مربوطه در مدارس انجام می‌شود و نیاز است در این زمینه همگان پیشگام باشیم چرا که تربیت نسل سالم و فرهیخته در فضای علمی و آموزشی امری مهم و ضروری است که عزم همگان را می‌طلبد.

زنجانی  بیان کرد: انجمن‌ های پیشگیری از اعتیاد نیز با همکاری دستگاه‌ های اجرایی شهرستان با هدف پیشگیری از اعتیاد و ارائه راهکارها برای مقابله با آسیب ‌های اجتماعی راه‌ اندازی شده و در صدد هستیم تا این برنامه ‌ها را توسعه دهیم.

فرماندار اردبیل  نقش و جایگاه سازمان‌ ها و مراکز دولتی ، نحوه جذب مشارکت ‌های مردمی ، پیشگیری از آسیب ‌های اجتماعی ، اجتماعی شدن صیانت و کارآفرینی ، درمان ، کاهش آسیب و حمایت ‌های اجتماعی را از اهداف اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر ذکر کرد.

وی گفت: اگر بتوانیم با همکاری و مشارکت بیش از پیش مسوولان ، سازمان ‌های مردم ‌نهاد و نخبگان ، اهل قلم، هنرمندان و ورزشکاران ، آگاهی و اطلاعات مردم را در راستای کاهش معضل اعتیاد ارتقا دهیم به ‌طور حتم شاهد بهبودی وضعیت جامعه خواهیم بود.

۷۱۱۰/ ۱۲۵۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.