در آستانه روز خبرنگار و به همت شهرداری اردبیل جمعی از خبرنگاران از منطقه نمونه گردشگری شورابیل بازدید کرده و این مجموعه را که در رینگ تحول و تحرکی از جنس گردشگری و عمران و آبادانی قرار دارد از نزدیک مشاهده کردند.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، در این بازدید که با مدیریت روابط عمومی شهرداری اردبیل انجام شد؛ معاون امور عمرانی شهرداری اردبیل در ابتدای ورود خبرنگاران به مجموعه متحول شده شورابیل گزارشی ارائه کرده و کارهای انجام شده را در چهار سال گذشته در مجموعه گردشگری – تفریحی شورابیل با شعار انسان‌محوری شهرداری اردبیل در ابعاد مختلف تبیین کرده و خبرنگاران نیز در جریان جزئیات طرح‌های اجرا شده و در دست اجرا قرار گرفتند.
مسیب‌زاده اظهار کرد: طرح جامع شورابیل به مساحت 430 هکتار بعد از تصویب و تائید ملی و استانی به دقت در حال اجراست به طوری که 198 هکتار از این مجموعه به عنوان فضای آبی و مابقی با کاربری‌های فضای سبز، تفریحی و گردشگری در حال انجام است که در اجرای این پروژه‌ها علاوه بر مدیریت مستقل شورابیل منطقه دو شهرداری و شهرداری مرکز نیز فعالیت گسترده و مستمری دارد.
وی با اشاره به اجرای 32 پروژه متنوع در داخل مجموعه شورابیل خاطرنشان کرد: 10 میلیارد تومان بخش خصوصی و 20 میلیارد تومان نیز شهرداری در این منطقه در اجرای پروژه‌های مختلف سرمایه‌گذاری کرده که بخشی از این پروژه‌ها به سرانجام رسیده و تعدادی نیز در حال انجام است.
معاون امور عمرانی شهرداری اردبیل احداث خیابان‌های متعدد 45 متری، 55 متری و 60 متری را در مجموعه شورابیل به همراه کمپ‌های اقامتی، احداث پارک‌ها و بوستان‌های متعدد نظیر پارک نور، باغ بهشت، پارک صخره‌ای و ... را یادآور شد و بیان کرد: در کنار این خیابان‌ها و مسیر احداث شده در شورابیل که
برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی و همچنین خودروسواری تعریف شده است، سکانس‌های فرهنگ و هنر نیز به صورت زیبا و جذاب در این مسیرها تعریف شده تا علاقمندان از این فضاها استفاده کنند.
مسیب‌زاده با بیان اینکه در مجموع به طول 11 کیلومتر جاده و کندرو در محدوده شورابیل در حال اجراست، افزود: از سال 94 تاکنون در شورابیل بیش از 80 میلیارد تومان در پروژه‌های عمرانی و مشارکتی سرمایه‌گذاری شده به طوری که ما علاوه بر تملک 22 هکتار زمین در این محدوده سعی کردیم در مجموع برای احداث خیابان‌های 45 و 55 متری در شورابیل 45 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کنیم.
وی با اشاره به اینکه با احداث این خیابان‌ها و مسیرهای متعدد در شورابیل بیش از 5 شهرک شامل کوثر، نادری، مسکن مهر نیایش، دادگستری و شام اسبی از بن بست خارج شده و تردد شهروندان به سهولت انجام می‌‌شود، گفت: در رینگ دوم شورابیل که ماشین‌رو محسوب می‌شود پارکینگ‌های متعددی پیش‌بینی شده تا هموطنان و گردشگران از آن استفاده کنند.
مسیب‌زاده با اشاره به اینکه در شورابیل تمامی طرح‌های اجرا شده براساس طرح جامع است، ادامه داد: احداث کمپ‌های اقامتی، ساحل‌بندی در شورابیل و اجرای چندین پروژه‌ مشارکتی با حضور سرمایه‌گذاران در حال انجام است تا در پایان سال آینده همچنان چشم‌انداز شورابی متحول شود.
وی بیان کرد: اجرای طرح‌های متعدد عمران و آبادانی در شورابیل براساس سند جامع ادامه خواهد داشت و شهرداری منطقه دو نیز به طول 5 کیلومتر خیابان آغاز شده از دکتر معماری را به سمت خیابان شاهی سپس میدان مرحوم موذن‌زاده اردبیلی ادامه خواهد داد و امیدواریم با تکمیل این رینگ تردد شهروندان به راحتی در این مسیر انجام شود.
معاون امور عمرانی شهرداری اردبیل خاطرنشان کرد: در نقطه به نقطه شورابیل طرح‌های متعددی در حال انجام است و امیدواریم با تکمیل این پروژه‌ها بزرگترین مسیر سلامت و پیاده‌روی کشور در شورابیل به صورت کامل افتتاح شده و زمینه حضور شهروندان و گردشگران در این مکان فراهم آید.

مدیر منطقه نمونه گردشگری شورابیل نیز در این بازدید گفت: احداث خیابان سیمتری و اتصال آن به خیابان‌های 55 و 60 متری در شورابیل آغاز شده و امیدواریم با تکمیل مراحل مختلف این مسیر بازگشایی در این محدوده انجام و گره‌های ترافیکی باز شود.
هدایت گفت: با تصویب شورای شهر و تلاش مجموعه شهرداری طرح‌های متعددی در مجموعه شورابیل اعم از طرح‌های بخش خصوصی و برنامه‌های شهرداری در حال انجام است که امیدواریم با به نتیجه رسیدن آنها رینگ تحولی شورابیل زمینه توسعه گردشگری استان اردبیل را فراهم کند.
خبرنگاران در این بازدید نیم روزه علاوه بر بازدید از طرح‌های عمرانی شورابیل با سوار شدن به کشتی تفریحی این مجموعه گردشگری و قطار توریستی این منطقه از نزدیک با خدمات قابل ارائه به گردشگران آشنا شده و از نزدیک در جریان رضایتمندی شهروندان از امکانات فراهم شده در این مجموعه قرار گرفتند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.