فرماندار اردبیل گفت: ما نباید در برابر نعمت عظیم ایثارگری و آزادگی رزمندگان 8 سال دفاع مقدس ناسپاس بوده و نسبت به اسطوره‌های صبر و مقاومت بی‌تفاوت باشیم.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، جواد زنجانی در جلسه شورای مشورتی ایثارگران در اردبیل اظهار کرد: تحمل اسارت در دوران هشت سال دفاع مقدس آن هم در اردوگاه رژیم بعث سختی و دشواری بسیاری را به همراه داشت و به نظر می‌رسد اسارت ارزش و جایگاهی کمتر از شهادت ندارد.

وی با بیان اینکه آزادگان ما با تحمل این سختی‌ها امروز نیز ایام مظلومی و غربت را سپری می‌کنند، خاطرنشان کرد: متاسفانه مسئولیت‌ها چهره برخی از این ایثارگران را به نقطه تخریب و برخی نامهربانی‌ها کشانده است در حالی که همه ما وظیفه داریم شجاعت و سلحشوری این رزمندگان، ایثارگران و آزادگان را پاس بداریم.

فرماندار اردبیل بیان کرد: ما اگر نتوانیم این نعمت‌ها را پاس بداریم قطعا گرفتار ناسپاسی و عواقب خطرناک آن خواهیم شد که از همین روی در مناسبت‌های مختلف باید بهترین بهره را در تجلیل و تکریم ایثارگران انجام دهیم.
زنجانی با بیان اینکه در 26 مرداد سالروز ورود آزادگان و در روزهای منتهی به این ایام برنامه‌های مختلفی برگزار خواهد شد، افزود: ما با این برنامه‌ها و تکریم و تجلیل‌ها حتی نمی‌توانیم ذره‌ای از آن دوران سخت اسارت را برای آزادگان جبران کنیم چرا که ایثارگران ما در دفاع از این کشور و انقلاب تنها با معبود خود معامله کرده‌اند.

وی ادامه داد: در پاسداشت این رشادت‌ها و جانفشانی ها مراسم بزرگداشتی 26 مرداد ماه در مجتمع فدک اردبیل برگزار خواهد شد تا از آزادگان و خانواده‌های آنها به خاطر تحمل همه فشارها و سختی‌ها در دوران اسارت تجلیل کنیم.
در این جلسه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اردبیل نیز اظهار کرد: از 22 تا 26 مرداد ماه برنامه‌های مختلفی در تجلیل و تکریم از آزاگان در شهرستان اردبیل برگزار خواهد شد.
ولینژاد بیان کرد: در این ایام خاطره‌گوئی، حضور در منزل آزادگان، تجلیل از خانواده‌های آزادگان شهید، گلباران مزار شهدا و آزادگان غریب و همچنین خاطره‌گوئی آزادگان را پیش از خطبه‌های نماز جمعه در روز 25 مرداد شاهد خواهیم بود.
وی ادامه داد: روز 26 مرداد همایش آزادگان اردبیل در مجتمع فدک برگزار خواهد شد تا در این مراسم از آزادگان و همسران صبور آنها تجلیل کنیم.
رئیس بنیاد شهید شهرستان اردبیل گفت: قرار است ائمه جماعات در بین‌الصلاتین از رشادت و شجاعت آزادگان سخن به میان آورند و در کنار آن قرار است با همکاری شهرداری اردبیل جنگ شادی در گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در یک فضای آزاد برگزار شود.
در این جلسه عبدی از آزادگان هشت سال دفاع مقدس ضمن بیان خاطره‌ای از دوران اسارت در اردوگاه موصل اعلام کرد؛ 80 درصد آزادگان در حال حاضر درر اوج غربت و فشار روحی مضاعف به سر می‌برند و با وجود شجاعت و ایثارگری در دفاع از این کشور متاسفانه مورد بی‌مهری و غفلت قرار گرفته‌اند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.