به گزارش ایرنا ،دکتر بشیر خالقی روز دوشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات طرح‌های عمرانی خلخال افزود: در حالی که بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از زمین‌های مستعد کشاورزی و سرمایه‌گذاری اقتصادی خلخال در منطقه حفاظت شده آق‌داغ واقع شده مسئولان اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل مقابل هرگونه حرکت مربوط به سرمایه‌گذاری و توسعه‌ای در این منطقه را به بهانه حمایت از وحوش سد کرده‌اند.

وی اظهار داشت: برغم گذشت چهار ماه از سال به علت تعطیلی کارخانه‌های آسفالت خلخال از سوی این اداره کل به بهانه آلودگی‌های زیست محیطی ، یک متر آسفالت در راه‌های ارتباطی بین شهری و روستایی این شهرستان ریخته نشده و فصل کاری به سرعت تمام در حال از بین رفتن و پایان است.

او گفت: برغم تخصیص ۴۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی برای آسفالت معابر روستایی و واریز آن به حساب بنیاد مسکن استان مقاومت اداره کل محیط زیست در مقابل تلاش های صورت گرفته برای راه‌اندازی کارخانه‌های آسفالت شهرستان موجب شده تا این اعتبار برای رفاه روستاییان منطقه بکار گرفته نشود.

وی افزود: در حالی که اعتبار آسفالت ۲۰ کیلومتر راه ارتباطی روستایی این شهرستان از سال گذشته تامین و همچنین قول بهره‌برداری از راه توریستی در حال اجرای خلخال به ماسوله از سوی مسئولان این استان به مردم داده شده در حالی که ۵.۵ کیلومتر آسفالت این راه و نیز لایه دوم آسفالت راه خلخال به استان نیاز ضروری به راه‌اندازی کارخانه‌های تولید آسفالت شهرستان برای اجرای طرح‌های یاد شده دارند.

او با توصیه به مدیران اجرایی استان برای دور گذاشتن احساسات و پرهیز نامهربانی به مردم خلخال اظهار داشت: افزایش روزافزون مقاومت برخی از مدیران اجرایی در برابر طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری اقتصادی برای مردم منطقه جای سوال شده و مدیران باید جوابگوی مردم در مقابل عملکرد خود باشند.

خالقی گفت: علاوه بر این واگذاری پروژه‌های عمرانی این شهرستان از سوی مرکز استان به پیمانکاران ضعیف و ناکارآمد موجب تعطیلی و یا نیمه کاره رها شده این طرح‌ها شده است.

او همچنین با اشاره به مشکل حاد نوسان برق در بخش هشجین خلخال و بی‌اعتنایی مدیرعامل شرکت برق استان به خواسته مسئولان و مردم منطقه بر لزوم رسیدگی به این مشکل تاکید کرد.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.