استاندار اردبیل گفت: ابزار هنر به عنوان موثرترین وسیله انتقال پیام در کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش بسیار مهم و اساسی دارد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، اکبر بهنامجو در بازدید از انجمن سینمای جوان اردبیل با اشاره به توانمندی استان اردبیل و هنرمندان مستعد استان در عرصه فرهنگ و هنر و تعالی این بخش اظهار کرد: ما در حال حاضر به شدت نیازمند ورود هنرمندان به تولید آثار در کاهش آسیب‌های اجتماعی و دغدغه‌های مردم هستیم.
وی خاطرنشان کرد: ما با پند و موعظه و نصیحت نمی‌توانیم اصلاح‌گری را در جامعه انجام دهیم بلکه به روش موثر تولید آثار فاخر هنری به ویژه فیلم، تئاتر و نمایش می‌توان خانواده‌ها را نسبت به عمق فاجعه و آسیب‌های اجتماعی آشنا کرد.

استاندار اردبیل ادامه داد: عده‌ای هنوز باور نمی‌کنند که دشمن جنگ تمام عیار فرهنگی و اقتصادی را علیه ملت ایران و نسل جوان آغاز کرده است که در این مقابله سخت دشمن بنیان خانواده و تزلزل در این نهاد هدف قرار گرفته است به طوری که آنها می‌خواهند طلاق، اعتیاد، نزاع، خشونت و مسایل ضداخلاقی را به نوعی ترویج و توسعه دهند در حالی که انتظار می‌رود در کنار هوشیاری مردم با ابزارهای تاثیرگذار هنری مردم را در این زمینه حساس کرد.
بهنامجو بیان کرد: بنده از توزیع بودجه فرهنگی در استان راضی نیستم چرا که تنوع دستگاه‌های فرهنگی و برخی نابسامانی‌ها را در توزیع این اعتبارات شاهد هستیم در حالی که باید در این حوزه یک نهاد حرف نهایی را بزند تا برنامه‌ریزی‌ها و هدفگذاری‌ها به شکل منسجم به انجام برسد.
وی افزود: حرکت‌های گسسته و انفرادی به این حوزه آسیب وارد می‌کند در حالی که با محوریت انجمن سینمای جوان می‌توان تولید آثار در زمینه‌های هنری را به شکل تاثیرگذار انجام داد و با پرهیز از برخی اقدامات مقطعی زمینه حرکت موثر و قابل قبول را فراهم کرد.
استاندار اردبیل تصریح کرد: تولیدات انجمن سینمای جوان در قالب فیلم و عکس می‌تواند از طریق صداوسیما و شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی پخش شود هر چند که در شبکه اجتماعی و فضای مجازی برخی تخریب‌ها و حرکت‌های غیراخلاقی را شاهد هستیم که به منفعت مردم نیست.

بهنامجو اظهار کرد: مردم ما تشنه یادگیری و آموزش و خرید فیلم‌های تاثیرگذار با محتوای آموزشی و پیام‌های مستقیم هستند که امیدواریم هنرمندان این انجمن در سطح بین‌المللی به تولید آثار اقدام کرده و مردم را ترغیب به دیدن این آثار کنند.

وی ضرورت احداث پردیس سینمایی را در اردبیل یادآور شد و خاطرنشان کرد: با اختصاص دو میلیارد تومان اعتبار پردیس‌های سه سالنه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تسهیلات پرداختی قابل احداث است که امیدواریم در اردبیل با یک جانمایی مناسب این پردیس راه‌اندازی شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل نیز در این بازدید با بیان اینکه هنر در بحث روشنگری و ارتقای آگاهی مردم حرف اول را می‌زند، گفت: به جای پراکندگی فعالیت تشکل‌های فرهنگی و هنری در قالب انجمن‌ها، اتاق‌ها و خانه‌های هنر بهتر است با جلب مشارکت اعضا فعالیت‌ها به شکل منسجم و هدفمند انجام شود.
بهروز ندایی در مورد احداث ساختمان انجمن سینمای جوان بیان کرد: ما حتی در پارک‌ها برای احداث فضاهای فرهنگی و هنری محدودیتی نداریم و سعی خواهیم کرد یک ساختمان در خور و شایسته هنرمندان برای این قشر راه‌اندازی کنیم.
در این بازدید رئیس انجمن سینمای جوان استان اردبیل نیز انتقال فرهنگ ایرانی و اسلامی را با تکیه بر تولید آثار سینمایی، فیلم و نمایش یادآور شد و افزود: هنرمندان این انجمن با تولید آثار متنوع در جشنواره‌های بین‌المللی و جهانی خوش درخشیدند اما کمترین حمایت را از این هنرمندان با قیاس با ورزشکاران و مدال‌آوران عرصه‌های دیگر شاهد هستیم.
میردولت موسوی ادامه داد: متاسفانه انجمن از داشتن یک ساختمان مناسب بی‌بهره است در حالی که اکثر جوانان و نوجوانان علاقمند به ورود به عرصه هنر سینما، فیلنامه‌نویسی و عکاسی به این انجمن مراجعه می‌کنند اما ما نمی‌توانیم در این ساختمان اجاره‌ای و محدود پاسخگوی مطالبات آنها باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ما از مسئولان انتظار داریم به قدر توجه به ورزشکاران و مدال‌آوران به افتخارآفرینان عرصه سینمایی، فیلم و عکس توجه کنند و ادارات و نهادها نیز در تولید فیلم و عقد قرارداد با مجموعه‌های مختلف از ظرفیت انجمن استفاده کنند.
در این جلسه تعدادی از هنرمندان مشکلات خود را از بابت بی‌توجهی به انجمن سینمای جوان، عدم حمایت مسئولان از این مجموعه، فرسودگی تجهیزات، نبود ساختمان، خانه به دوشی این انجمن و بی‌انگیزگی در تولید آثار را به دلیل محدود بودن فضا مطرح کردند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.