معاون آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست به ضرورت استفاده از ظرفیت خرد و گفتمان آکادمیک دانشگاه‌ها در امر محیط زیست تاکید کرد. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، اسکندر امیدی نیا در نشست با رئیس دانشگاه محقق اردبیلی یکی از رسالت های مهم دانشگاه ها را شکل دهی مشارکت های اجتماعی عنوان کرد و گفت: حضور دانشجویان در دانشگاه ها فرصت بسیار خوبی است تا بتوانند در مباحث اجتماعی که رنگ و بوی محیط زیستی دارند، مشارکت داشته باشند .   وی محیط زیست را یک موضوع بسیار تخصصی دانست و افزود: باید شعار از مردم، با مردم و برای مردم را سرلوحه کار خود قرار داده و به محیط زیست که یک ارزش و فضیلت اجتماعی و راز مانایی تمدن ایرانی است، توجه ویژه داشته باشیم . 
امیدی نیا به ضرورت استفاده از ظرفیت خرد و گفتمان آکادمیک دانشگاه ها در امر محیط زیست تاکید و تصریح کرد: محیط زیست یک جریان اجتماعی بوده و این جریان وحدت آفرین است . 
عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز ضمن معرفی اجمالی دانشگاه، گفت: در بحث مدیریت سبز در دانشگاه محقق اردبیلی، تمرکز بسیار زیادی وجود دارد و در همین راستا با اعتبار حدود ۲۰۰ میلیون تومان موتورخانه های دانشگاه هوشمندسازی شده اند .   وی با اشاره به استفاده از ظرفیت تشکل های دانشجوی و ان جی او ها در جهت پاک سازی محیط زیست و گسترش این فرهنگ در سطح دانشگاه و جامعه، افزود: انتظار می رود سازمان حفاظت محیط زیست نیز از پایان نامه های و رساله های دانشجویان تحصیلات تکمیلی در موضوعات مرتبط حمایت کند . 
حبیبی با اشاره به تحریم های ظالمانه علیه مهین اسلامی ایران طی چهل سال گذشته، تصریح کرد: علی رغم این چنین تحریم هایی، اقتدار علمی امروز کشور را مدیون دانشگاهیان هستیم . 
محمد خداپرست مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل نیز با بیان اینکه تعامل بسیار خوبی در زمینه بحث های آموزشی، برگزاری همایش ها و سمینارها با دانشگاه های استان به ویژه دانشگاه محقق اردبیلی داریم، گفت: استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاه ها در کارگروه های تخصصی اداره کل نیز انجام شده است . 
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.