خسرو قمری روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری مجمع انتخاباتی هیات دوچرخه سواری استان اردبیل در گفت و گو با ایرنا افزود: تمامی فعالیت‌های فدارسیون زیر نظر وزرات ورزش و جوانان و به طور قانونی بوده و در اساسنامه فدراسیون آمده است.

وی اظهار داشت: البته اعتقاد داریم فعالیت همه دوچرخه سواران چه در بخش مردان  و چه بانوان باید بر اساس چارچوب و موازین شرعی و دینی و اخلاقی باشد.

او با اشاره به درخشش بانوان دوچرخه سوار ایران در میادین بین المللی بیان کرد: خانم فرانک پرتو آذر اکنون نفر اول رنکینگ آسیا است. 

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری از فعالیت حدود هشت هزار ورزشکار در کشور به صورت حرفه ای در رشته دوچرخه سواری خبر داد و گفت: از این تعداد چهار هزار و ۵۰۰ نفر مرد  و مابقی زن هستند.

وی با اشاره به جایگاه دوچرخه سواری کشورمان اضافه کرد: دوچرخه سواری ایران در آسیا در جایگاه سوم و در جهان جزو ۳۶ تیم است.

قمری کسب سهمیه المپیک را یکی از اولویت های فدراسیون دوچرخه سواری اعلام کرد و گفت: کسب ۲ سهمیه برای کشورمان تا حدودی قطعی شده ولی تلاش می شود سهمیه بیشتری دوچرخه سواران ایران کسب کنند.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری افزود: همگانی کردن دوچرخه سواری را از دیگر اولویت های فدراسیون است به طوری که بهمن ماه امسال با همکاری وزارت آموزش و پرورش مسابقات دوچرخه سواری برای دانش آموزان برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: همچنین برای گسترش دوچرخه سواری در جامعه این فدراسیون با وزارت کشور تفاهم نامه ای امضا کرده که بر اساس آن هیات های استانی می توانند از ظرفیت شهرداری های سراسر کشور برای توسعه دوچرخه سواری استفاده کنند.

قمری برگزاری تور بین المللی دوچرخه سواری آذربایجان را بسیار مهم دانست و بیان کرد: این تور قهرمانان زیادی به جامعه دوچرخه سواری معرفی کرده است.

او با اشاره به ظرفیت ها و قابلیت های استان اردبیل گفت: بدون شک در صورت تامین زیر ساخت‌ها و حمایت متولیان ورزش، جوانان این استان حرف زیادی برای گفتن در میادین ملی و بین المللی خواهند داشت.

۶۱۳۰/ ۱۲۵۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.