.نهادینه کردن نظام آراستگی، توسعه فرهنگ سازمانی و آموزش را می طلبد به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، کارگاه آموزشی معرفی استاندارد ملی هفت‌سین آراستگی (s7) و مدل تعالی سازمان آراسته و استاندارد، در اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان  برگزار شد.   در این کارگاه مسئول دبیرخانه کشوری استاندارد آراستگی محیط با بیان اینکه موفقیت در هر کسب و کار هدفمند و ساختارمند مستلزم داشتن برنامه و نظام مدون است، افزود: دستیابی و نهادینه کردن نظام آراستگی با توسعه فرهنگ سازمانی و آموزش صحیح میسر می شود.
طه محمدحسینی حیران با اشاره به اینکه استاندارد سیستم مدیریت آراستگی (۷سین) بر اساس آخرین الگوهای بین المللی و ISO  طراحی و تدوین شده است، اظهار ‌کرد: و ساختارها و سیستم آراستگی، سرآمدی در آگاهی و فرهنگ، سوا کردن، سامان دادن، سپیدی و پاکیزگی از جمله ۷ عنصر اصلی در این استاندارد است.
 وی با بیان اینکه این استاندارد بسیار قدرتمند و قابل اجراست و اگر در کسب و کار و مشاغل عملیاتی شود توسعه در بخش‌های مختلف را به دنبال خواهد داشت. یادآور شد: عدم شناخت کافی کارکنان و مدیران از نحوه اجرای صحیح این سیستم و طولانی‌مدت بودن زمان اجرای آن از موانع اجرای کامل و درست نظام آراستگی است.
مسئول دبیرخانه کشوری استاندارد آراستگی محیط ادامه داد: الزامات این استاندرد به عنوان مدل اجرایی در کلیه سازمان‌های تولیدی، خدماتی، تخصصی و عمومی در هر ۳ گروه کوچک، متوسط و بزرگ قابل اجرا بوده و با رعایت آنها، سازمان متقاضی می ‌تواند گواهینامه معتبر از شرکت بین المللی دریافت نماید.
محمدحسینی حیران با اشاره به اینکه استاندارد ملی هفت‌سین آراستگی همچون آینه منعکس کننده عادات و الگوهای رفتاری است، تصریح کرد: عدم نیاز به سیستم‌ و نظام پیشتاز، نتایج مثبت و سریع در اجرا، فراگیر بودن اجرای سیستم در زندگی فردی و اجتماعی و همچنین محیط‌کار و عدم احتیاج به آموزش پیچیده از نکات مثبت اجرای سیستم استاندارد هفت سین آراستگی است.
وی خاطرنشان کرد: با عمل به اصول استاندارد ملی هفت‌سین آراستگی، مدیریت زمان، تقسیم اوقات و اولویت‌بندی اقدامات در زندگی می‌توان بی نظمی‌هایی که مانع رشد و پیشرفت می‌شود را برطرف کرد.
گفتنی است دبیرخانه استاندارد ملی هفت سین آراستگی(s7) و مدل تعالی سازمان آراسته و استاندارد در استان در جهاددانشگاهی اردبیل واقع در شهرک کارشناسان، میدان شفا مستقر است.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.