رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: تامین اعتبار برای احداث بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی اردبیل ازنیازهای زیرساختی حوزه سلامت استان اردبیل است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، قدرت اخوان اکبری در جلسه شورای معاونین دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مساعدت در راستای تامین اعتبار لازم برای تاسیس بیمارستان هزار تختخوابی اردبیل و اخذ مجوز ماده ۲۳ از مطالبات اصلی حوزه درمان و سلامت اردبیل است که اعضای کمیسیون بهداشت و نمایندگان مجلس باید نسبت به این امر اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

 وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی اردبیل درچند سال اخیر توسعه و بالندگی خود را علیرغم مشکلات عدیده در ایجاد زیرساخت‌ها و تامین و تهیه امکانات و تجهیزات موردنیاز همچنان با شدت ادامه داده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: بخش بهداشت و درمان اردبیل نیازمند حمایت‌ها و کمک‌های جدی مسئولان کشور است و یکی از موارد مهمی که به مطالبه اصلی مردم شریف استان  تبدیل شده ساختمان تروماست که از  سال ۸۶ کار احداث آن توسط  سازمان مسکن وشهرسازی شروع شده است.
اخوان اکبری با اشاره به پیشرفت 95 درصدی این بیمارستان بیان کرد: این پروژه در جریان سفر رئیس جمهور به اردبیل در حالی به بهره‌برداری می‌رسد که برای این پروژه 12ساله بیش از ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده و دانشگاه  نیز بالغ بر۲۰میلیارد تومان بدهی به پیمانکار دارد.

وی با بیان اینکه برای تکمیل مراحل پایانی آن مبلغ ۳۰ میلیارد تومان نیاز است، تصریح کرد: با تخصیص این مبلغ دانشگاه می‌تواند معوقات خود به پیمانکار این پروژه را پرداخت نماید.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: استان اردبیل به رغم کمبودها با همت و تلاش شبانه‌روزی مسئولان دانشگاه در چند سال گذشته شاهد رشد خوبی در حوزه‌های مختلف بهداشت، درمان و آموزش بوده اما این امر کافی نیست و مستلزم حمایت‌های بیشتر مسئولان برای احداث ساختمان‌های جدید و افزایش فضای فیزیکی درمانی و آموزشی است.

اخوان اکبری مطالبات مراکز درمانی ودانشگاه از سازمان‌های بیمه‌گر را یکی از مسائل و چالش‌های عمده دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در ارائه خدمات مطلوب دانست و گفت: علیرغم اینکه دانشگاه علوم ‌پزشکی اردبیل با وجود تنگناهای مالی و عدم پرداخت معوقات از سوی سازمان‌های بیمه گر روبروست اما هیچ وقفه‌ای در ارائه خدمات درمانی نداشته است وبا قوت تمام خدمات حیاتی و لازم را به مردم ارایه می‌کند.

در این جلسه محمد رضایی بنا معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز ضمن تقدیر و تشکر از حمایت‌های اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در اعتلای سطح بهداشت و درمان استان اردبیل گفت: برای خرید آمبولانس، افزایش تخت‌های درمانی، تکمیل پروژه تروما و تامین نیروی تخصصی به ویژه متخصص اطفال برای شهرستان توریستی سرعین  نیازمند همکاری اعضای کمیسیون هستیم.
ارزنلو معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: در حال حاضر برخی کمبودهای داروئی و تجهیزات پزشکی داریم که در این زمینه نیازمند چاره‌جویی و تأمین اعتبارات برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی هستیم.
دادخواه معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به بحث کمبود خوابگاه دانشجویی اشاره کرد و گفت: به لحاظ افزایش پذیرش دانشجو، این دانشگاه در زمینه خوابگاه دانشجویی بسیاردر مضیقه قرار دارد و برای احداث خوابگاه ۴۰۰ نفره  اعتبارمالی موردنیاز است.

 دکتر انتظاری معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل هم در این نشست گفت: دانشکده‌های اقماری فاقد چارت تشکیلاتی هستند و در این میان برای اعضای هیئت علمی بودجه کافی تخصیص داده نمی‌شود که در این زمینه نیازمند همکاری مناسب و حمایت هستیم.
بابک نخستین معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به حقوق پرسنل قراردادی در تیم‌های سلامت اشاره کرد و افزود: پرسنل قراردادی در حوزه بهداشت در زمینه پرداخت حقوق و مزایا معوقه دارند و تا بحال اعتبار مورد نیاز تخصیص نیافته و در این زمینه نیازمند همکاری و مساعت هستیم.
داورنیا معاون توسعه دانشگاه نیز بر تخصیص اعتبار کافی جهت توسعه فضاهای فیزیکی، خرید تجهیزات، پرداخت حقوق و مزایای پرسنل و پرداخت معوقات پیمانکاران تاکید کرد و خواستار حمایت اعضای کمیسیون بهداشت و درمان در رفع نیازمندی‌های اساسی منطقه محروم استان اردبیل شد که برآیند و نتیجه آن جز خدمت‌رسانی بی منت و به موقع به مردم نیست. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.