معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ما هیچگونه محدودیتی برای تورهای طبیعت‌گردی در کشور ایجاد نکردیم و در قالب برنامه‌های مشخص و هماهنگ شده به فعالیت خود ادامه می‌دهیم.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، ولی تیموری در حاشیه برگزاری اجلاس اکو در اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما هیچ نظارتی بر تورهایی که بدون مجوز و از طریق فضای مجازی برگزار می‌شود نداریم چرا که فعالیت آنها غیرقانونی بوده و در کنار میراث فرهنگی سایر نهادها نیز مخالف فعالیت آنها هستند.

وی خاطرنشان کرد: تورهایی که دارای مجوز از شرکت‌های زیرمجموعه میراث فرهنگی هستند در برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های خود با هیچگونه محدودیتی روبرو نمی‌شوند و قطعا در چارچوب اعتبار حرفه‌ای و کار اخلاق‌مدارانه فعالیت‌هایشان را در یک چارچوب مشخص انجام می‌دهند.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پاسخ به این سوال که برخی از دفاتر سیاحتی و گردشگری به دلیل برگزاری تورهای طبیعت‌گردی بسته شده است، افزود: هیچ دفتری بسته نشده و آنهایی که براساس مجوز قانونی فعالیت می‌کنند همچنان به فعالیت‌ها و برنامه‌های خود ادامه می‌دهند و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.
تیموری به برگزاری مناسب کنفرانس و نمایشگاه گردشگری سلامت با محوریت کشورهای عضو اکو اشاره کرد و گفت: این رویداد از حیث تنوع محصولات و حضور ذینفعان یکی از کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌های موفق سال‌های اخیر کشور است و خوشحال هستیم که در اردبیل این برنامه به صورت حرفه‌ای و با تنوع خاص برگزار شد.

وی به تدارک بسته‌های کامل ارائه خدمات گردشگری سلامت اعم از درمان، تندرستی، آبدرمانی و ... اشاره و تصریح کرد: کشور ما با داشتن تنوع و تکثر ارائه خدمات در این حوزه سرآمد است.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: ارتباطات و تعاملات کشورهای عضو اکو قطعا منجر به خروجی موفق در حوزه گردشگری سلامت خواهد شد و ما با تدارک بسته های تلفیقی اعم از گردشگری درمان، سیاحت و زیارت می‌توانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

تیموری اقدام چند ماه اخیر آمریکائی‌ها در محدودیت برای ورود گردشگران به کشورمان را یادآور شد و اظهار کرد: در برابر این رفتار غیراخلاقی و خارج از عرف و قواعد جهانی ما نیز برای کاهش آثار منفی این حرکت زشت دست به برخی ابتکارات زدیم به طوری که با درخواست گردشگران خارجی مهر ایرانی روی پاسپورت آنها ثبت نمی‌شود تا هیچ اثری از ورودی به ایران برای این گردشگران برجای نماند.
وی خاطرنشان کرد: در حاشیه برگزاری نمایشگاه و کنفرانس اکو ما با چندین هیئت خارجی به ویژه هیئت عراقی در حوزه گردشگری سلامت به توافقاتی رسیدیم تا در هر سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سومین کمیته فنی برگزار شده تا براساس توانمندی‌های و ظرفیت‌های بخش خصوصی بتوانیم به اهداف مورد نظر در تعاملات و ارتباطات دو جانبه دست یابیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: به دنبال سفر رئیس جمهور کشورمان به عراق قرار بود تا لغو روادید انجام شود که فرآیند این کار و موانع پیش رو در این زمینه بررسی شد که امیدواریم هم در بخش گردشگری زیارتی و هم سلامت بتوانیم کارها را به شکل روان به پیش ببریم.
تیموری به راه‌اندازی خانه گردشگری سلامت در اردبیل به عنوان یک اقدام ابتکاری اشاره کرد و افزود: امیدواریم در سایر استان‌ها نیز نظیر این خانه گردشگری راه‌اندازی شود. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.