معاون عمرانی و خدمات شهری وزیر کشور گفت: در روزهای آینده لایحه جامع مدیریت شهری تقدیم هیئت دولت خواهد شد تا با تصویب نهایی به مجلس ارسال شود.
مهدی جمالی‌نژاد در گفتگو با ایسنا، در سفر به اردبیل اظهار کرد: نمایندگان مجلس طرحی را در قالب مدیریت جامع شهری آماده کرده بودند که متاسفانه در صحن مجلس رای نیاورد و ما مصمم هستیم تا لایحه مدیریت جامع شهری را بعد از تصویب در هیئت دولت به مجلس ارسال کنیم تا زمینه تصوب و اجرایی شدن آن فراهم آید.
وی خاطرنشان کرد: امسال در بودجه و از محل تبصره 2 ماده 39 ردیف اعتبار خوبی برای شهرداری‌ها از محل عوارض سوخت و سایر منابع در نظر گرفته شده است که با پرداخت آن تا حدود زیادی شهرداری‌ها از منابع مناسب بهره‌مند خواهند شد.
معاون عمرانی و خدمات شهری وزیر کشور ادامه داد: ما مطلع هستیم که بسیاری از شهرداری‌ها از لحاظ درآمد وضعیت خوبی ندارند و ما برای بهره‌مندی این شهرداری‌ها از منابع کافی سعی داریم پروژه‌های درآمدزایی آنها را مورد حمایت قرار دهیم تا با کمترین زهینه درآمدزایی از این محل برای شهرداری‌ها محقق شود.
جمالی‌نژاد از پرداخت تسهیلات با نرخ سود 4 درصد برای پروژه های منفعت‌دار و درآمدزای شهرداری خبر داد و گفت: ما از ردیف‌های مختلف شهرداری‌ها را به ویژه در مناطق محروم مورد حمایت قرار می‌دهیم که این ردیف‌ها مربوط به پسماند و همچنین عوارض و حوزه حمل و نقل عمومی است تا چهره محرومیت از مناطق شهری به ویژه شهرهای محروم برچیده شده و به حداقل برسد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.