مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: در سال گذشته امور مالیاتی استان 97 میلیارد تومان درآمد از منابع مالیاتی ارزش افزوده را به حساب شهرداری‌های استان واریز کرده است.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، رسول نوع‌پرور در همایش شهرداران و شوراها با حضور معاون وزیر کشور در اردبیل اظهار کرد: از محل 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده 70 درصد وصولی‌ها به حساب شهرداری‌ها واریز شده و 30 درصد منابع حاصل از این محل نیز به حساب جمعیت عشایری و دهیاری‌ها واریز شده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این ما از محل درآمد گاز طبیعی و سیگار نیز که پرداختی‌ها به صورت متمرکز بوده است توزیع متمرکزی را در بین استان‌ها شاهد بودیم که در این زمینه نیز بیشترین مساعدت و همراهی را با شوراها، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها شاهد بودیم.
مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل به پرداختی 97 میلیارد ریالی منابع درآمدی از این محل به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اشاره کرد و گفت: ما 29 شهرداری و 872 دهیاری در مناطق روستایی داریم که توزیع منابع در بین آنها براساس وصولی‌ها انجام می‌شود.

نوع‌پرور به وصولی 163 هزار میلیارد ریالی امور مالیاتی کشور در سال گذشته اشاره کرد و افزود: سازمان مالیاتی کشور در خط مقدم تامین درآمد کشور قرار گرفته و در این شرایط سخت و حساس درآمد کشور که با تنگناهایی در فروش نفت و صادرات روبرو هستیم این سازمان تمام تلاش خود را بکار گرفته تا حافظ منابع درآمدی مردم باشد.
وی به مصادیق جرم مالیاتی و حساسیت شهرداری‌ها در ارائه اطلاعات مالی و پولی و ارائه عملکردی اشاره کرد و گفت: باید از طرق پورتال الکترونیکی سازمان مالیاتی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها هرگونه خرید و فروش و واگذاری کارهای پیمانکاری را اطلاع‌رسانی کند و اگر غیر از این اتفاق رخ دهد به عنوان جرم مالیاتی تلقی شده و شهرداری‌ها و دهیاری‌‌ها به دادگاه‌ها معرفی خواهند شد.
مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل این رویکرد را در راستای شفاف‌سازی عملکردها و جلوگیری از فرار مالیاتی اعلام و تصریح کرد: باید پیمانکاران نیز اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کنند تا مشکلات و موانعی به وجود نیاید.
نوع‌پرور افزود: با پیگیری استاندار اردبیل سهم 16 میلیارد تومانی استان از منابع مالیاتی سال‌های گذشته که به صورت متمرکز توزیع می‌شد اخذ شده و امیدواریم با توزیع عادلانه این منابع در حوزه‌های مختلف بتوان در ارائه کیفی خدمات به مردم موفق عمل کرد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.