فرماندار اردبیل گفت: شاخص‌های مطلوبیت گردشگری به ویژه ارائه خدمات به مسافران و میهمانان در استان اردبیل پائین است که این شاخص‌ها باید ارتقا یابد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، جواد زنجانی در جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان اردبیل با اشاره به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و آغاز سفرهای تابستانی به مقصد اردبیل اظهار کرد: باید با تمام توان و آمادگی کامل به استقبال و پذیرایی از گردشگران و مسافران برویم.
وی به سابقه دیرین استان اردبیل در میهمان‌نوازی و زبانزد بودن در این حوزه اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به تاریخ، فرهنگ و هویت این منطقه ما همواره با پذیرایی گرم از مسافران و گردشگران در طول فصول گردشگری سعی کردیم تا ماندگارترین خاطره را در ذهن آنها به یادگار بگذاریم.
رئیس ستاد خدمات سفر شهرستان اردبیل افزود: همانطوری که ما از میهمانان و مسافران شخصی خود به صورت گرم استقبال می‌کنیم ضرورت دارد به صورت عمومی و در شهر اردبیل در تابستان امسال در این حوزه به گونه‌ای اقدام کنیم تا فرهنگ و مدنیت این شهر زبانزد عام و خاص شود.

زنجانی با بیان اینکه در برخی از شاخص‌های میهمان‌نوازی و پذیرش گردشگران از شاخص‌های تعریف شده عقب هستیم، افزود: باید در مقایسه با سایر کشورها این شاخص‌ها را در راستای بهبود خدمات سفر ارتقا دهیم.
وی یکی از مولفه‌های توسعه استان را توسعه بخش گردشگری و توریسم اعلام و اظهار کرد: با تلاش و پیگیری استاندار اردبیل جذب سرمایه‌گذاران در این بخش با قوت و قدرت ادامه دارد و در این زمینه هیچ خط قرمزی تعریف نشده است.
فرماندار اردبیل با اشاره به اینکه هیچ بن بستی برای توسعه گردشگری استان و شهرستان وجود ندارد، تصریح کرد: ما با تدارک تمامی زیرساخت‌ها و امکانات مورد نیاز در خدمت سرمایه‌گذاران هستیم و بدون مانع خاص از آنها حمایت می‌کنیم.
زنجانی به جاذبه‌های گردشگری و طبیعی این شهرستان نظیر هیر، نئور و سردابه در جذب گردشگران اشاره کرد و گفت: با توجه به نعمت خدادادی طبیعت و آب و هوا در این خطه از کشورمان که از آن به عنوان بهشت خدادادی یاد می‌شود پیش‌بینی می‌کنیم با آغاز مسافرت‌های تابستانی شاهد حضور گرم هموطنان و حتی گردشگران خارجی در اردبیل باشیم.
وی از همه دستگاه‌های مرتبط خواست؛ تا در تامین امنیت، سلامت مسافران، تامین مایحتاج آنها و ارائه خدمات راهداری، تنظیف عمومی، خدمات بانکی، روشنایی معابر و زیبایی ورودی شهر اردبیل برنامه‌ریزی مناسبی را از هم اکنون آغاز کنند تا در هفته آینده با ورود گردشگران و مسافران شاهد نقص و کوتاهی در ارائه این خدمات نباشیم.
زنجانی به مناسبت‌های پیش‌رو اشاره کرد و افزود: مراسم روز قدس در شهر اردبیل از ساعت 11 صبح روز جمعه دهم خرداد ماه و از محل ایستگاه سرعین تا میدان مصلی برگزار خواهد شد تا روزه‌داران مومن از سخنرانی آیت‌الله شیرازی نماینده ولی فقیه در سپاه قدس بهره‌مند شوند.
وی همچنین به برگزاری برنامه‌های چهاردهم خرداد سالروز ارتحال امام راحل از ساعت 11 صبح در مصلی اردبیل و با سخنرانی یکی از مسئولان کشوری اشاره و خاطرنشان کرد: 15 خرداد نیز که مصادف با عید فطر است از ساعت 11 صبح آئین گرامیداشت این روز تاریخی در مهدیه اردبیل برگزار می‌شود.
در این جلسه تعدادی از مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان گزارشی از آمادگی خود برای استقبال و پذیرایی از میهمانان و مسافران تابستانی را ارائه کرده خواستار تامین برخی از هزینه‌های تبلیغاتی در سطح شهر برای هدایت و اسکان مسافران و راهنمایی آنها از طریق بنرها، بروشورها و تبلیغات رسانه‌ای شدند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.