به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه ، دکتر عزیز حبیبی روز یکشنبه در نشست با رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اردبیل با بیان اینکه روابط بین الملل دانشگاه محقق اردبیلی در سال های اخیر فعال شده، افزود: در حال حاضر نیز فعالیت های علمی مشترک، فرصت های مطالعاتی و استفاده از امکانات علمی توسط اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی و دانشگاه های خارجی انجام می شود.
وی اظهار داشت: فعالیت های علمی بین المللی دانشگاه محقق اردبیلی در سال گذشته 150 درصد افزایش داشته و عمده فعالیت ها با کشورهایی نظیر ژاپن، هند ، آمریکا و کشورهای اروپایی می باشد.
حبیبی گفت: دانشگاه محقق اردبیلی علاقه مند است روابط بین المللی خود را با کشورهای منطقه و سایر کشورهای خارجی گسترش دهد.
رییس دانشگاه محقق اردبیلی همچنین آمادگی این دانشگاه را برای همکاری همه جانبه با نمایندگی امور خارجه در استان اردبیل اعلام کرد.
رحیم ژرفی ، رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اردبیل هم در این نشست با بیان اینکه اردبیل دارای توانمندی های مطلوب است، گفت: در نمایندگی وزارت امور خارجه در استان آمادگی داریم تا ارتباط دانشگاه محقق اردبیلی را با دانشگاه های منطقه بویژه دانشگاه های روسیه برقرار کنیم.
او افزود: دانشگاه های روسیه جزو دانشگاه های سرآمد و معتبر منطقه هستند و تلاش ما در این حوزه بیشتر در زمینه علمی و فعالیت های دانشگاهی خواهد بود.
ژرفی تصریح کرد: ارتباط دانشگاه محقق اردبیلی را با دانشگاه های روسیه در رشته های غیرپزشکی هم می توان برقرار کرد.
رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اردبیل گفت: انتظار می رود دانشگاه محقق اردبیلی علاقه مندی و نیازهای خود را احصا کرده و دانشگاه خارجی مدنظر خود را انتخاب و به ما معرفی کند تا مقدمات ایجاد ارتباط میان 2 دانشگاه را فراهم کنیم.
دکتر محمدتقی آل ابراهیم ، رییس گروه همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه بیشترین فعالیت ما با اتحادیه اروپا در سال جاری در حال اجرا است، گفت: هم اکنون اعزام دانشجو و استاد با هزینه اتحادیه اروپا در حال اجرا است.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.