محبوب حیدری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات اجرایی این پروژه ها بزودی با ابلاغ اعتبار و منابع مورد نیاز شروع خواهد شود.
وی از وجود بیش از یک هزار و 523 هکتار بافت ناکارآمد شهری و یک هزار و 145 هکتار سکونتگاه غیررسمی در استان خبر داد و گفت: در اردبیل ، پارس‌آباد، مشگین‌شهر و گرمی پروژه‌های طرح بازآفرینی در دست اجرا است و پیش بینی می شود این پروژه ها در سال اینده به اتمام برسد .
حیدری گفت: مطالعات طرح بازآفرینی شهرهای خلخال و نمین در حال انجام بوده و در صورت اتمام عملیات اجرایی این پروژه ها شروع می شود .
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه بازآفرینی شهری در محلات مختلف تسریع می شود افزود: 20 محله در اردبیل ، 12 محله در مشگین شهر ، 11 محله در پارس آباد مغان و هفت محله در خلخال بعنوان بافت فرسوده ناکارآمد شناسایی شدند.
حیدری بیان کرد: هم اکنون 963 هکتار از مساحت شهر اردبیل ، 248 هکتار از مساحت پارس ‌آباد ، 95 هکتار از مساحت مشگین ‌شهر و 84 هکتار از مساحت شهر خلخال بافت فرسوده ناکارآمد است.
وی افزود: دولت در سال های اخیر با تشکیل ستاد بازآفرینی شهری اقدامات اساسی برای نوسازی و بازسازی فرسوده شهری انجام داده اما همچنان نیاز به فعالیت بیشتر برای زدودن آثار فرسودگی عمرانی و اجتماعی در این بافت هاست.
در حال حاضر از 21 شهر استان اردبیل اکثریت آنها دارای بافت روستایی بوده و شهرهای نیز با مشکل حاشیه نشینی مواجه هستند.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.