مدیر کل زندان‌های استان اردبیل گفت: در یک سال اخیر جمعیت کیفری زندان‌های استان اردبیل 13درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، فتحی در نشست با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار کرد: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها اولویت قوه قضائیه است به طوری که رئیس این قوه با حساسیت و جدیت کاهش جمعیت کیفری را در زندان‌ها دنبال کرده و تلاش بر همین اساس است.
وی با بیان اینکه به هیچ وجه تعداد جمعیت کیفری موجود و پرونده‌های قضائی شکل گرفته در مراجع برازنده نظام اسلامی نیست، خاطرنشان کرد: ما در زندان‌ها با دو گونه زندانیان شامل مرتکبین جرایم عمد و غیرعمد روبرو هستیم که قطعا حضور افراد در زندان در کنار یک تجربه تلخ بار روانی نامناسبی را در خانواده و اجتماع به دنبال دارد.

مدیر کل زندان‌های استان اردبیل افزود: با توجه به ورودی زندانیان جرایم غیرعمد از سال 68 و به همت شهید لاجوردی ستاد دیه در کمک به زندانیان جرایم غیرعمد تشکیل شده تا بخشی از زندانیان که ناخواسته راهی زندان می‌شوند با چتر حمایتی خیرین و نیکوکاران از زندان آزاد شوند.

فتحی بیان کرد: 47 تا 50 نفر از خیرین در طول سال گذشته با مراجعه به زندان به آزادی 284 نفر کمک کرده‌اند و با کمک شوراهای حل اختلاف زمینه آزادی 190 نفر از محکومان مالی فراهم شده است.

وی ادامه داد: برای یک هزار و 200 نفر نیز حبس‌های جایگزین صادر شده که در سایه این فعالیت‌ها جمعیت کیفری استان اردبیل در سال گذشته به نسبت سال ماقبل آن 13 درصد کاهش یافته است.

مدیر کل زندان‌های استان اردبیل ضرورت احیای فرهنگ صلح و سازش را در جامعه با هدف کاهش ورودی زندانیان یادآور شد و گفت: انجمن حمایت از زندانیان با پرداخت 650 میلیون تومان به کمک خانواده‌های زندانیان شتافته و سعی کرده برای 62 نفر نیز بستر اشتغال و درآمدزایی ایجاد کند.
فتحی به برخی فعالیت‌های فرهنگی اداره کل زندان‌ها اشاره کرد و افزود: ما در زندان‌های استان زمینه ادامه تحصیل برای مددجویان را فراهم کردیم به طوری که 64 نفر در کلاس‌های نهضت سوادآموزی، 50 نفر در دوره متوسطه و 7 نفر نیز به عنوان دانشجوی مقطع تحصیلات تکمیلی مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

وی از ارائه برنامه‌های اموزشی و مهارت زندگی برای 6 هزار و 75 نفر و ارائه گواهینامه مهارتی برای 600 نفر از مددجویان خبر داد و اظهار کرد: برای زندانیان آزاد شده نیز 850 میلیون تومان تسهیلات پرداخت کردیم تا 46 نفر در چرخه اشتغال قرار گیرند.

مدیر کل زندان‌های استان اردبیل به ارتقای مهارت زندگی فرزندان و همسران زندانیان اشاره و خاطرنشان کرد: امیدواریم در سایه برگزاری این کلاس‌ها آثار زیانبار روحی – روانی زندان شدن سرپرستان خانواده‌ها را کاهش دهیم.
فتحی به برپایی جشن گلریزان در شهر اردبیل برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اشاره کرد و گفت: روز شنبه 28 اردیبهشت از ساعت 19 عصر این جشن با همراهی خیرین و افراد خوشنام در مدد به زندانیان معسر برگزار خواهد شد تا در پایان ماه مبارک رمضان فضای آزادی این زندانیان به وجود آید. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.