به گزارش ایرنا ، اکبر بهنامجو روز پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان افزود: 70 درصد از هزینه بازسازی مناطق سیل زده توسط دولت و 30 درصد نیز از کمک های مردمی تامین می شود.
وی بیان کرد: مدت زمان مقرر برای بازسازی منطقه سیل زده معمولان توسط استان اردبیل 12 ماه تعیین شده ولی تلاش می شود قبل از فصل سرما این ساخت و سازها به پایان برسد.
استاندار اردبیل تشریح کرد: تمامی دستگاه های اجرایی و امدادی در راستای بازسازی مناطق سیل زده در شهرستان معمولان باید با بنیاد مسکن همکاری کنند.
بهنامجو تامین تجهیزات و دستگاه ها و ماشین آلات راهسازی و ساخت و ساز را از جمله ضروریات این بازسازی دانست و بر انتقال آنها تا 2 ماه آینده تاکید کرد.
وی گفت: در راستای سرعت بخشی به ساخت و سازها و حمایت از تولید کنندگان استان، لازم است تجهیزات ساختمانی از جمله شیرآلات و لوزم برقی از واحدهای تولیدی استان خریداری شود.
او با بیان اینکه استان اردبیل به عنوان پیشتاز در بازسازی مناطق سیل زده عمل کرده است ، اقدامات بنیاد مسکن و دستگاه های امدادی و هلال احمر را در خدمات رسانی در این مناطق قابل تقدیر دانست.
بهنامجو همچنین با اشاره به گزارش هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی به استان خواستار هماهنگی دستگاه های اجرایی برای اطلاع رسانی به مردم و جلوگیری از بروز خسارت شد.
او افزود: باید با برنامه ریزی مناسب و اصولی از بروز هر گونه خسارت احتمالی در مناطقی که بارش ها زیاد می باشد ، جلوگیری شود.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: سامانه بارشی قوی وارد استان شده و انتظار می رود با ورود این سامانه حدود 70 میلی متر بارش در شمال استان اتفاق بیفتد.
محمدی بیان کرد: این بارش ها از روز پنجشنبه آغاز شده و میزان بارش در مرحله اول در شمال استان بین 6 تا هشت میلی متر پیش بینی می شود.
وی گفت: برای مناطق جنوبی استان نیز 10 تا 20 میلی متر بارش پیش بینی می شود.
وی ادامه داد: موج دوم این سامانه بارشی از ظهر روز جمعه وارد استان شده و به نسبت قوی تر از موج اول می باشد.
اوبیان کرد: پیش بینی بارش در این سامانه برای شمال استان بین 20 تا 30 میلی متر است.
محمدی گفت: در مناطق مرکزی نیز بین 10 تا 12 میلی متر و در مناطق جنوبی 10 تا 20 میلی متر پیش بینی می شود.
وی تشریح کرد: بیشترین بارش ها در شهرستان های بیله سوار ، پارس آباد ، گرمی و خلخال اتفاق می افتد.
او ادامه داد: همچنین احتمال بارش تگرگ در بخشی از شهرستان های مشگین شهر و گرمی نیز وجود دارد.
وی گفت: با فعال شدن این سامانه از امرزو تا روز شنبه دمای هوای استان بین چهار تا هشت درجه کاهش می یابد.
6016/3006
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.