کارشناس تعادل‌بخشی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: 15 پروژه تعادل‌بخشی توسط شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با هدف احیا و تقویت منابع آب زیرزمینی در حال اجراست.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، رحمت سلیمی در آئین افتتاح طرح دانش‌آموزی نجات آب (داناب) در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل اظهار کرد: مساله آب از حیاتی‌ترین موضوعات جامعه ماست که نبود آن زندگی بشر را به خطر انداخته و شرایط سخت و دشواری را در زندگی فراهم می‌آورد.
وی به افزایش دمای هوا، حرارت بالا و گرم شدن کره زمین اشاره و خاطرنشان کرد: همانگونه که در آیه‌ای از قرآن کریم به اهمیت آب به عنوان ماده حیات‌بخش زندگی اشاره شده در تعادل‌بخشی به حیات انسان‌ها و کاهش دغدغه‌ها تامین آب از ضرورت‌هاست.
کارشناس تعادل‌بخشی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با بیان اینکه باید اطلاعات علمی را در حوزه آب و صیانت از آن بالا ببریم، تصریح کرد: رسالت شرکت آب منطقه‌ای حفاظت از این مایه حیاتی است و مهمتر از بخش صنعت و کشاورزی تامین آب شرب از اهمیت خاصی برخوردار است و در تامین آب شرب صرف هزینه‌های زیادی را ازز مرحله استحصال تا مصرف شاهد و نظاره‌گر هستیم.

سلیمی گفت: ما در قالب طرح داناب که با همکاری جهاد دانشگاهی واحد اردبیل برگزار می‌شود، سعی می‌کنیم دانش‌آموزان را با اهمیت موضوع آب به عنوان دغدغه امروز جامعه بشری آشنا کنیم تا آثار مثبت در تامین منابع آب و خطرات ناشی از نبود این ماده حیاتی برای نسل آینده بیشتر روشن شود.

وی افزود: در بسیاری از استان‌ها اصلی‌ترین مشکل و معضل روی آب است و  در سیل اخیر که در استان‌ها جنوبی و غربی رخ داد ما نتوانستیم از این نعمت الهی در بارش‌های بهاری استفاده کره و گاه این نعمت را به دلیل بی‌احتیاطی به نقمت و مشکلات بدل کردیم.

کارشناس تعادل‌بخشی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل وقوع سیلاب را در استان‌های مختلف نتیجه عدم توجه به بهره‌گیری از توان و ظرفیت‌های موجود برای پیشبرد بهتر امور و مدیریت درست آب و هدایت آن به سمت آبخوان‌ها اعلام کرد و گفت: باید سفره‌های زیرزمینی و منابع آب استان تقویت شود تا نسل‌های آینده با کمبود منابع آب زیرزمینی ربرو نشود .
سلیمی به دو حوزه منابع آب سطحی و زیرزمینی اشاره و خاطرنشان کرد: منابع آب سطحی همان منابعی است که در طبیعت جاری است و حوزه منابع آب زیرزمینی همان نفوذ آب برف و باران و نزولات جوی است که قطعا به بهبو بیلان منابع آب زیرزمینی کمک خواهد کرد.

وی به منفی بودن بیلان و تراز آب دشت اردبیل اشاره کرد و گفت: با توجه به استراتژیک بودن این مساله به نظر می‌رسد دانش‌آموزان باید در صیانت از منابع آب پایدار و زیرزمینی به اهمیت مصرف این ماده حیاتی توجه کنند.

کارشناس تعادل‌بخشی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از معلمان خواست؛ تا متناسب با مسایل و موضوعات مطرح شده در کتاب پایه سوم ابتدایی بهینه مصرف کردن منابع آب و تامین و توزیع آب پایدار را مورد یادآوری قرار دهند تا در آینده چالشی جدی نداشته باشیم.
سلیمی در پایان بیان کرد: در قالب طرح تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی 15 پروژه توسط شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در حال اجراست که با اجرایی شدن این طرح‌ها دغدغه‌ها و نگرانی‌ها کاهش می‌یابد.
آئین افتتاح طرح دانش‌آموزی نجات آب (داناب) با حضور پرشور دانش‌آموزان استان اردبیل برگزار شد و در حاشیه این مراسم طرح اینفوگرافی مدیریت مصرف آب رونمایی شد و در پایان مراسم نیز به صورت جداگانه برای معلمان و دانش‌آموزان حاضر، کارگاه آموزشی طرح داناب برگزار شد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.