مدیرکل استاندارد استان اردبیل از نظارت و کنترل کالاهای پرمصرف در ماه مبارک رمضان خبر داد. 
 به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، هاشم علائی با اعلام این خبر گفت:  همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان طرح نظارت اقلام پر مصرف باعنوان «طرح ویژه رمضان»  در سطح استان انجام می شود. 
وی افزود: در این طرح که از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز و تا پایان آن ادامه خواهد داشت، ازکالاهای پرمصرف از قبیل انواع فرآورده های لبنی(شیر ،پنیر وکشک)، قند و شکر، زعفران، خرما، روغن مورد مصرف در زولبیا و بامیه و غیره که مشمول مقررات استاندارد اجباری و تشویقی هستند، در مراکز عرضه و فروش، بازرسی و نمونه برداری انجام می شود.   علایی یادآور شد: این طرح به منظور حفظ سلامتی و ایمنی از حقوق شهروندان انجام و در قالب آن کارشناسان و بازرسان شرکت های تائید صلاحیت سازمان ملی استاندارد ایران از کالاهای موجود در بازار ضمن کنترل اقدام به نمونه‌برداری کرده و در آزمایشگاه های تائید صلاحیت شده نیز مورد آزمون قرار می‌گیرند تا از سلامت و کیفیت کالای مربوطه اطمینان حاصل شود. 
وی همچنین از بازرسی مستمر ترازوهای مورد استفاده اصناف مختلف در استان خبر داد و گفت: در این ماه به دلیل تولید و عرضه بیشتر کالاهای مصرفی همچون زولبیا و بامیه، آش و حلیم، این اداره کل بازرسی، کنترل و آزمون ترازوهای مورد استفاده در مراکز عرضه و فروش را با جدیت بیشتری در دستور کار خود قرار داده و به طور دوره‌ای و مستمر ترازوهای این مراکز مورد پایش و سنجش قرار می‌گیرند. 
مدیرکل استاندارد در پایان گفت: از شهروندان تقاضا می‌شود تا هنگام خرید، به علامت استاندارد بر روی کالا توجه کرده و در صورت برخورد با هرگونه کالای غیراستاندارد با شماره تلفن گویای 1517 و تلفن‌های 33741157-8 تماس حاصل فرمایند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.