به گزارش ایرنا ، حسن محمدی روز یکشنبه در همایش کاهش پیک بارمصرف ویژه صنایع در اردبیل افزود: امسال نیز واحدهای تولیدی صنعتی و دارندگان چاه های کشاورزی که در زمان اوج پیک بار با شرکت توزیع نیروی برق استان همکاری و تعامل کنند مشوق و پاداش خواهند گرفت.
وی با قدردانی از همکاری واحدهای تولیدی استان اظهار داشت: پارسال 68 واحد تولیدی و کشاورزی در استان با این شرکت تفاهم نامه برای مصرف برق در زمان اوج پیک بار امضا کردند.
او با اشاره به اینکه زمان اوج پیک بار در استان از 15 خرداد شروع و تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت، بیان کرد: با افزایش مصرف در تابستان، صرفه جویی در تمام اوقات شبانه روز بویژه زمان پیک بار برای جلوگیری از اعمال خاموشی ضروری است.
محمدی اضافه کرد: سال گذشته در تابستان در زمان اوج پیک بار با همکاری مردم و واحدهای تولیدی و مدیریت مصرف خاموشی برق در استان اردبیل نداشتیم.
وی از انعقاد قرارداد شرکت توزیع نیروی برق با واحدهای تولیدی و ادارات استان برای مدیریت مصرف در زمان اوج پیک بار برای رسیدن به اهداف مورد نظر خبر داد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل ادامه داد: از 555 هزار مشترک برق در این استان 451 هزار مشترک در بخش خانگی، 64 هزار مشترک در سایر مصارف و تجاری، 26 هزار و 800 مشترک در بخش عمومی، چهار هزار و 235 مشترک در بخش کشاورزی و فقط سه هزار و 303 مشترک در بخش تولید وصنعت است.
محمدی گفت: 83 درصد مشترکین برق در استان اردبیل در بخش خانگی ، 9.4 درصد در بخش عمومی، هشت دهم درصد در بخش کشاورزی، 7.11 درصد در بخش سایر مصارف و تجاری و فقط 6 دهم درصد در بخش تولید و صنعت است.
وی افزود: حدود 40 درصد برق تولیدی در این استان در بخش خانگی، 6.11 درصد در بخش عمومی، 8.4 درصد در بخش کشاورزی، 1.8 درصد در بخش تجاری و 8.22 درصد در بخش تولید و صنعت مصرف می شود.
محمدی خواستار همکاری بیش از پیش مردم در مدیریت مصرف برق شد و اظهار داشت: همه باید تلاش کنند تا سهم مصرف برق در صنایع افزایش یابد تا منجر به افزایش ارزش افزوده و تولید ثروت در کشور گردد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با بیان اینکه هزینه تولید برق بسیار گران است، اضافه کرد: برق در کشور ما ارزان به دست مردم می رسد در حالی که در کشورهای توسعه یافته برق گران تر از ایران به مصرف کنندگان عرضه می شود.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.