حسین صالحی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با به کارگیری روش‌های بسیار ساده می‌توان بدون کاهش سطح رفاه خانوار تا 30 درصد در مصرف برق به ویژه ساعات اوج مصرف صرفه‌ جویی کرد و از تشویق و کاهش قابل ملاحظه صورتحساب بهره‌مند شد.
وی خواستار استفاده از نور طبیعی در طی روز و خاموش کردن لامپ‌های اضافی شد و افزود: تنظیم درجه کولرهای گازی بر روی دمای 24 درجه (دمای آسایش)، نصب سایه ‌بان و استفاده از دور کند کولرهای آبی و جابه جایی زمان استفاده از وسایل پرمصرف برقی نظیر اتو، لباسشویی، ظرفشویی، جاروبرقی به ساعات غیر اوج مصرف از موارد تاثیرگذار در کاهش مصرف برق است.
معاون فروش و خدمات مشترکین توزیع برق شیراز همچنین گفت: سال گذشته و براساس قوانین و دستورالعمل های طرح ملی پاسخگویی بار برای کنترل اوج بار، بالغ بر 48 میلیارد ریال، پاداش به مشترکین کشاورزان همکار در پیک سایی تعلق گرفته است.
صالحی گفت: سال 97 طی تفاهمنامه ای که با حدود 9 هزار و 500 مشترک بخش کشاورزی منعقد شده بود، این مشترکین در موضوع کاهش مصرف در زمان اوج بار همکاری داشتند.
وی با بیان اینکه دوره همکاری این مشترکین از 15 خرداد تا 15 شهریور سال 97 بود، افزود: در این دوره زمانی، مشترکینی که با توزیع برق تفاهمنامه داشتند، ملزم بودند از ساعت 12 تا 16 یا 19 تا 23، از پمپ چاه های برقی کشاورزی استفاده نکنند.
صالحی ادامه داد: در ازای همکاری این مشترکین، توزیع برق شیراز علاوه بر امکان استفاده از 20 ساعت برق رایگان، پاداشی نیز به صورت تخفیف در قبوض ماه های آذر و دی 97، اعمال کرده است.
وی همچنین به افزایش هفت درصدی تعرفه برق تمام مشترکان از ابتدای اردیبهشت جاری اشاره کرد و گفت: هزینه برق مصرفی مشترکان پرمصرف خانگی نیز از ابتدای خردادماه 16 درصد افزایش خواهد یافت.
صالحی درباره الگوی تعیین شده از سوی توانیر برای شناسایی مشترکان پرمصرف در مناطق عادی، گفت: براساس اعلام توانیر، مشترکانی که از ابتدای خرداد تا انتهای شهریور ماهیانه بیش از 300 کیلووات و در سایر ماه های سال بیش از 200 کیلووات برق مصرف کنند، پرمصرف تشخیص داده خواهند شد.
صالحی ادامه داد: افزایش هزینه تعرفه برق مشترکان پرمصرف خانگی با افزایش انگیزه برای اصلاح مدل مصرف مشترکان پرمصرف پیش بینی و اعمال شده است و در ایام تابستان 23 درصد به تعرفه برق مشترکان پرمصرف خانگی اضافه می شود.
صالحی با اشاره به اینکه از 1 میلیون و 100 هزار مشترک موجود در محدوده توزیع برق شیراز، نزدیک به 82 درصد آنها خانگی هستند، گفت: مشترکین برق خانگی به دو گروه تقسیم می شوند؛ یک گروه شامل مشترکانی است که زیر الگو یا مطابق الگو، مصرف می کنند و یک گروه که بیش از الگوی مصرف از برق استفاده می کنند.
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شیراز با بیان اینکه بالغ بر 70 درصد از کل مشترکان خانگی در دسته بندی، میزان مصرفی مطابق یا کمتر از الگوی مصرف دارند، گفت: تنها 28 درصد از مشترکان این شرکت بیش از الگوی مصرف برق استفاده می کنند.
صالحی گفت: مشترکان پرمصرف که مصرف ماهانه آنها زیر الگوی مصرف باشد و همچنین در دوره زمانی خرداد تا شهریور در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، مصرف خود را کاهش دهند مشمول تخفیف بهای برق با عنوان مصرف کاهش یافته معادل نرخ اولین پله مصرفی به ازای هر کیلووات ساعت در آن منطقه خواهند شد.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.