به گزارش ایرنا ، دکتر بهزاد ستاری روز پنجشنبه در آیین افتتاح مرکز مشاوره تخصصی روانشناسی ازدواج و خانواده در پارس آباد افزود: سامانه ملی طلاق در 11 استان راه اندازی شده و تلاش می شود در این استان هم با راه اندازی آن برنامه های آموزشی برای آگاه سازی زوجین اجرا شود.
وی اظهار داشت: هم اکنون در استان 60 مرکز مشاوره و پیشگیری از طلاق در جهت حل مشکلات زوجین و ایجاد سازش بین آنها فعالیت می‌کنند که امید است با این اقدامات از افزایش آمار طلاق جلوگیری شود.
ستاری اجرای آموزش ‌های پیش از ازدواج را از راهکارهای مهم در راستای کاهش طلاق دانست و گفت: افزایش آگاهی در جوانان در آستانه ازدواج از انتخاب آگاهانه می ‌تواند زمینه ‌ساز استحکام در پیوند ازدواج شود و برای آگاهی جوانان از انتخاب همسر 11 مرکز آموزش پیش از ازدواج در استان ایجاد و بسیار موثر واقع شده است.
فرماندار پارس آباد مغان نیز در این آیین گفت: صیانت از بنیان خانواده ها و جلوگیری از طلاق در جامعه بسیار مهم بوده و نقش بسزایی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و رشد و توسعه شهرستان و ایجاد فضا و شرایط مناسب برای پرورش و تربیت انسان ها در کانون گرم خانواده دارد.
علی علایی افزود: کاستن از رنج و درد و توجه به نیازهای معلولان به عنوان افردای از جامعه که مورد توجه ویژه خداوند بوده و در امتحانی الهی با شرایط خاص رو به رو شدند ، در کنار وظیفه اداری کاری پسندیده می باشد که اجر اخروی و رضایت الهی در آن نهفته است.
در استان اردبیل از هر پنج واقعه ازدواج یک مورد منجر به طلاق می شود.
6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.