مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: در ماه مبارک رمضان بیش از یک هزار و 100 روحانی اعم از مبلغ و مبلغه با حضور در مساجد و اماکن مذهبی به تبیین و تشریح احکام دینی و شرعی اقدام می‌کنند.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده در همایش طلایه‌داران تبلیغ ویژه روحانیون در آستانه ماه مبارک رمضان در سالن ولایت اردبیل اظهار کرد: ما در قالب همایش طلایه‌داران تبلیغ و در آستانه ماه مبارک رمضان سعی در همفکری و هماهنگی برای طرح مسایل مورد نیاز در جامعه را داریم که انتظار می‌رود روحانیون علاوه بر بیان احکام شرعی در باب سبک زندگی اسلامی و همچنین آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه نظیر طلاق و اعتیاد مسایل و موضوعات مختلف را مطرح کند.

وی خاطرنشان کرد: در این ایام با محوریت علما و روحانیون مجالس قرائت و تفسیر قرآن برگزار خواهد شد و در کنار آن از طلاب و روحانیون انتظار می‌رود در باب گام  دوم انقلاب و مبانی مطرح شده در این زمینه بحث و بررسی کنند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل محوریت طرح مباحث را با نام گام دوم انقلاب یادآور شد و گفت: در این زمینه انتظار می‌رود روحانیون مسایل اخلاقی، علمی و پژوهشی را به همراه عزت و عظمت ملی و دینی یادآور شده و مسایل و مشکلات مرتبط با جامعه را تبیین کنند.
ستوده افزود: روحانیون با روحیه جهادی و انقلابی در ماه مبارک رمضان امسال نیز سعی دارند تا به وظیفه خطیر خود در بیان مسایل و روشنگری فراگیر عمل کنند که قطعا از فرصت یک ماهه رمضان استفاده خواهد شد تا مسایل و موضوعاتی که رهبر معظم انقلاب در پیشبرد انقلاب اسلامی و رسالت علما مطرح کردند در مواجهه با مردم بازگو شود.
وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در اوایل پیروزی انقلاب و در قالب کتاب مبانی اسلام بسیاری از موضوعات را مطرح کردند و در سال 77 معظم‌له رویکرد کشور و جهت‌گیری مسئولان را در توجه جدی به ظرفیت جوانان در سازندگی کشور مطرح کردند که در یک حرکت نو و گسترده در بیانیه گام دوم انقلاب بر این موضوعات تاکید فراوان کرده‌اند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به برجستگی‌های این بیانیه در قالب نظام‌سازی، دولت‌سازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی اشاره کرد و افزود: در تمدن‌سازی آنچه که جدی و مهم به نظر می‌رسد تقویت اراده و ایجاد یک حلقه منسجم برای بیان و احیای مبانی تمدن اسلامی است که قطعا به گستردگی مسایل و موضوعات منجر خواهد شد.
ستوده گفت: ما برای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی به جد به تقویت روحیه جهادی و مجاهدت جوانان نیاز داریم و در ترویج و تقویت این روحیه جهادی و انقلابی که مبنای حرکت و تحول اقتصادی و رونق تولید به شمار می‌رود باید به سمتی حرکت کنیم تا با پرهیز از اتکا به کشورهای دیگر روی پای خودمان بایستیم.
وی اظهار کرد: دشمنان ما امروز با جنگ تمام عیار اقتصادی کشور ما را مورد سنگین‌ترین تاخت و تاز تبلیغی و رسانه‌ای قرار داده‌اند اما با درایت مقام معظم رهبری این توطئه‌ها و ترفندها نیز با حضور جوانان مومن و متکی به آرمان‌های انقلاب اسلامی دفع خواهد شد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.