آرام حلیم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با احداث این مجتمع های آبرسانی 290روستا از آب سالم و پایدار بهره مند خواهند شد .
وی اضافه کرد: اگر مشکل آب آشامیدنی روستاها برطرف شود علاوه بر اینکه بسیاری از مشکلات روستاییان حل می شود مهاجرت معکوس به مناطق روستایی نیز سرعت خواهد شد.
وی بهره مندی 73 درصدی روستاها از آب آشامیدنی ،احداث 122 کیلومتر راه روستایی و گاز رسانی به 470 روستای استان در دولت تدبیر و امید را یادآور شد و گفت: تقویت زیرساخت ها با هدف افزایش تولید، استفاده از سرمایه انسانی روستاییان، آموزش های کاربردی با هدف تولید، سرمایه گذاری با هدف افزایش تولید و اشتغال، ساماندهی انواع سرمایه ها ، تقویت و زیبا سازی کالبد روستاها، توسعه تولیدات کشاورزی، تبدیلی ،صنعتی ،گردشگری و خدماتی، مدیریت مردمی و کاهش تصدی گری دولت ، بهبود زندگی روستاییان با افزایش شاخص های رفاه و آسایش از جمله اهداف و اقدامات لازم جهت توسعه روستایی می باشد.
حلیم با اشاره به شناسایی کسب و کار در حوزه روستایی افزود: طرح های دانش بنیان در روستاهای این استان شناسایی شده و در صورت تحقق، فرصت های شغلی در روستاها از حالت سنتی به صنعتی تبدیل خواهد شد.
وی بیان کرد: برای اشتغالزایی روستایی در حوزه دانش بنیان اولین رویداد شتاب (شناسایی ایده های کسب و کار در حوزه روستایی) در اردبیل برگزار می شود که زمینه و بستر خوبی برای اشتغال روستایی را فراهم می آورد.
حلیم بیان کرد: دولت تدبیر وامید در نظر دارد مهاجرت معکوس در روستاها را با اشتغالزایی و رونق تولید در زمینه های مختلف اعم از کشاورزی، گردشگری و فناوری تحقق بخشد و شناسایی ایده های برتر در حوزه دانش بنیان در روستاها ضمن اینکه جلوی مهاجرت را می گیرد بلکه باعث مهاجرت معکوس نیز خواهد شد.
او به طرح های درآمدزایی دهیاری ها در استان اشاره کرد و گفت: پرداخت تسهیلات بانکی به طرح های درآمدزایی دهیاری ها فقط به دهیاری هایی که توان مالی و مدیریتی فعالیت های اقتصادی در اشتغالزایی روستایی را دارند اختصاص داده می شود.
بر اساس آمارهای موجود از مجموع یک میلیون و 248 هزار و 610 نفر جمعیت استان اردبیل 448 هزار و 554 نفر در هزار و 859 روستا سکونت دارند.
تاکنون 871 دهیاری در روستاهای بالای 20 خانوار استان راه اندازی و مجوز ایجاد 37 دهیاری جدید هم صادر شده است.
/6016/7110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.