مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: 10 درصد دانش‌آموزان دوره اول متوسطه در استان اردبیل در قالب طرح ایران مهارت تحت آموزش و مهارت‌آموزی قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، احمد ناصری در جلسه شورای مهارت استان اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر در استان اردبیل 181 واحد هنرستان فعال است که در دو بخش فنی و حرفه‌ای با 6 هزار و 895 هنرجو و در کارودانش 118 واحد با 8 هزار و 864 هنرجو ممشغول تحصیل هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه از مجموع دانش‌آموزان استان 15 هزار دانش‌آموز در هنرستان‌ها مشغول تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: 37 درصد دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه استان اردبیل در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند که این عدد بالاتر از میانگین کشوری است.

ناصری به اجرای طرح‌های مشترک با آموزش فنی و حرفه‌ای و برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی اشاره کرد و گفت: در این هنرستان‌ها و در قالب برنامه‌های هفتگی دانش‌آموزان از کارگاه‌های مهارتی استفاده می‌کنند تا آموزش به صورت عملی و  کاربردی به انجام برسد.

وی افزود: ما نتایج برگزاری این دوره‌های مهارتی و کارگاهی را در کارنامه دانش‌آموزان ثبت و ضبط می‌کنیم تا زمینه ارتقای توانمندی آنها با حضور در این دوره‌های آموزشی به شکل منظم و منسجم فراهم آید.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل در مورد اجرای طرح ایران مهارت بیان کرد: در سالتحصیلی جاری 10 درصد دانش‌آموزان دوره اول متوسطه از این طرح استقبال کرده و تحت آموزش‌های مهارتی قرار گرفتند.

ناصری ادامه داد: 102 آموزشگاه در استان اردبیل در 17 ناحیه و منطقه آموزشی استان و به تعداد 6 هزار و 643 نفر دانش‌آموز در دوره اول متوسطه شامل 370 نفر دختر و 2 هزار و 900 نفر پسر در این طرح مشارکت کرده‌اند.
وی مهارت ارائه شده را براساس استانداردهای بین‌المللی در قالب طرح ایران مهارت یادآور شد و تصریح کرد: دانش‌آموزان دوره اول متوسطه 10 تا 50 ساعت از برنامه‌های مهارتی و آموزشی این دوره‌ها استفاده می‌کنند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ما با عقد قراردادی که با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان انجام دادیم نسبت به تامین اعتبار، تجهیزات، فضای مناسب و استفاده از اساتید فنی و حرفه‌ای در این دوره‌ها بهره بردیم تا دانش‌آموزان ما از این دوره‌ها استفاده کنند.
ناصری همچنین از اجرای برنامه‌های مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در مدارس شبانه‌روزی در قالب طرح خوداتکایی خبر داد و اظهار کرد: در این مدارس که دانش‌آموزان فرصت بیشتری دارند بسته‌های مهارتی ارائه شده تا نسل آینده بیشتر با مهارت‌ها و توانمندی‌های عملی آشنا شوند.
وی همچنین به تدریس کتاب کار و فناوری در دوره اول متوسطه نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در کنار ارائه محصولات دانش‌آموزان در قالب بازارچه‌های کار و فناوری سعی بر این است تا از ظرفیت کانون‌های فرهنگی و تربیتی و پژوهش‌سراها‌ نیز استفاده کرده و بهره ببریم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.