رضا هاشمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمام دانش آموزان پایه هشتم که معدل بالای 19 دارند می توانند برای ثبت نام در آزمون مدارس استعداد های درخشان ثبت نام کنند.
وی اظهار داشت: دانش آموزانی که اکنون در نوبت اول متوسطه مدارس استعدادهای درخشان استان تحصیل می کنند می توانند بدون ثبت نام در آزمون شرکت کنند.
هاشمی ادامه داد: استان همدان ظرفیت تحصیل 273 دانش آموزان استعدادهای درخشان را دارد که شامل 172 دانش آموز پسر و 101 دانش آموز دختر می شود.
وی اضافه کرد: تمام دانش آموزان پایه نهم که معدل بالای 17 دارند می توانند برای ثبت نام در آزمون مدارس نمونه دولتی ثبت نام کنند.
رییس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش استان همدان عنوان کرد: هزینه ثبت نام در این آزمون 180 هزار ریال است که علاقه مندان می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی به نشانی azmoon.medu.ir در این آزمون ثبت نام کنند.
هاشمی گفت: دانش آموزانی که پیش از این از طریق این پایگاه اینترنتی ثبت نام کرده اند در صورت لزوم می توانند تا دوم اردیبهشت مشخصات را ویرایش کنند.
وی ادامه داد: کارت ورود به جلسه، یک هفته قبل از برگزاری آزمون، به صورت الکترونیکی و از طریق همان سامانه نام‌نویسی صادر می شود.
رییس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش استان همدان تاکید کرد: آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی دوره دوم متوسطه سال تحصیلی 99-98 روز جمعه 31 خرداد برگزار می شود.
در سال تحصیلی جاری نزدیک به 287 هزار دانش آموز در مدارس همدان تحصیل می کنند.
9904/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.