یوسف جهانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بدنبال اطلاع رسانی گسترده از طریق رسانه های جمعی مبنی بر مقابله باغداران با پدیده سرمازدگی ، باغداران مشگین شهر به مقابله با این پدیده پرداختند.
او اظهار داشت: بدنبال افت شدید دما در منطقه و افزایش خطر سرمازدگی باغات مدیریت جهاد کشاورزی مشگین شهر با صدور اطلاعیه های مختلف از باغداران خواست با آتش زدن کاه و کلش ، سرشاخه درختان هرس شده و لاستیک های فرسوده به افزایش دمای هوا کمک کنند.
جهانی افزود: خوشبختانه بیشتر باغداران طی دیشب و امروز با بکارگیری توصیه های کارشناسان نقش قابل توجهی در کاهش خسارت وارده داشته اند.
وی گفت: علاوه بر استفاده از روش های سنتی یکی دیگر از روش های مقابله با سرما در سطح باغات استفاده از بخاری های حرارتی می باشد که تعدادی از باغداران نیز از این روش مکانیزه استفاده کردند.
وی با اشاره به کارایی بسیار بالای این دستگاه بیان کرد: باغدارانی که مایل به تهیه این دستگاه مکانیزه می باشند می توانند به مدیریت جهاد کشاورزی مشگین شهر مراجعه و از یارانه دولتی این وسیله نیز بهره مند شوند.
شهرستان مشگین شهر در شمال غربی اردبیل دارای 14 هزار هکتار باغ میوه است و با تولید سالانه 500 هزار تن محصولات سردرختی مهم ترین قطب تولید میوه استان اردبیل است.
7117/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.