مدیر کل حوزه مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: شاخص فعالیت‌های داوطلبانه در کشورمان اصلا مناسب نیست و ما از این لحاظ در سطح دنیا در قعر جدول قرار داریم.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، سجاد سالک در مراسم تجلیل از جوانان برتر استان اردبیل همزمان با هفته جوان اظهار کرد: جوانان ما زمینه‌ساز رشد و بالندگی کشور هستند و ما همچنان نتوانسته‌ایم در کشورمان از ظرفیت جوانان به رغم توانمندی‌های بسیار بالای آنها استفاده کنیم.
وی خاطرنشان کرد: گوشه‌ای از این توانمندی‌ها در بحران اخیر سیل نمود یافت به طوری که بسیاری از جوانان ما که عضو سمن‌ها بودند با حضور در مناطق سیل‌زده به کمک هموطنان خود شتافتند تا زمینه امدادرسانی به این حادثه‌دیدگان به شایستگی فراهم آید.
مدیر کل حوزه مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان افزود: ما بدون اینکه جوانانمان را حذف کرده و یا کنار بگذاریم باید آنها را باور داشته باشیم و با بهره‌گیری از روحیه همدلی و هم‌افزایی بتوانیم مسیر توسعه و پیشرفت را قوت بخشیم.
سالک بیان کرد: هر چند امروز کشور ما با مشکلات اقتصادی و برخی تهدیدهای اجتماعی روبروست اما نقش جوانان در دفع این ترفندها و توطئه‌ها باید پررنگ باشد و بدون اینکه یاس و ناامیدی را به خودمان راه دهیم باید در مسیر حل مشکلات از ظرفیت جوانان و ایمان و اعتقاد آنها استفاده کنیم.
وی گفت: ما در شرایط کنونی نگران دو پدیده در جامعه هستیم که اولین آن مربوط به ترویج و توسعه پدیده رادیکالیسم در جامعه است به طوری که باید جوانانمان را از سردرگمی، کلافه بودن و روحیه طغیان‌گری در امان نگه داریم تا مبادا جوانان ما در مسیر هیجانات و برخی رفتارهای تحریک‌آمیز قرار گیرند.
مدیر کل حوزه مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: دومین پدیده‌ای که جوانان ما را تهدید می‌کند بی‌تفاوتی و انفعال در درازمدت و به وجود آمدن شرایط روزمره در وضعیت کنونی است که قطعا موتور محرکه جامعه ما را که جوانان است به شدت با آسیب و تهدید روبرو کرده و دغدغه خانواده‌ها را به نوعی افزایش می‌دهد.
سالک ادامه داد: در نقطه مقابل این تهدیدها ما در قبال جوانان باید چهار مولفه مهم و اساسی را مدنظر قرار دهیم که اولین آن مربوط به تقویت نقطه افتخارآفرینی جوانان است که به هر شکل ممکن باید این مساله تقویت شود.
وی توجه به مطالبه‌گری جوانان را یادآور شد و بیان کرد: جوانان ما باید در مقابل هرگونه فساد و بی‌عدالتی فریاد بزنند وگرنه روحیه روزمرگی همچون موریانه روح و جسم جوانان ما را به هم خواهد ریخت.
مدیر کل حوزه مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان ضرورت کارهای داوطلبانه را از سوی جوانان یادآور شد و خاطرنشان کرد: متاسفانه کشور ما در بین کشورهای دنیا از نظر شاخص فعالیت‌های داوطبانه در قعر جدول قرار دارد که ضروری است بخشی از فعالیت‌های جوانان و افراد جامعه ما به حوزه فعالیت‌های داوطلبانه اختصاص یابد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.