نایب رئیس شورای اسلامی استان اردبیل بر لزوم بازنگری طرح‌های هادی روستایی در راستای مقابله با تهدیدات و بلایای طبیعی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، رضا محمدی هشتجین در نشست اعضای شورای اسلامی استان اردبیل با معاون بنیاد مسکن اظهار کرد: کشور ما با قرار گرفتن بر روی گسل و زلزله و انواع بلایای طبیعی، کشوری بحران‌خیز و آسیب‌پذیر است که ضروری است به ویژه در روستاها و سکونتگاه‌های غیررسمی بازنگری طرح‌های هادی دقیق و به درستی انجام شده تا در حوادثی همچون سیل اخیر در کشور دچار بحران گسترده نشویم.
وی با بیان اینکه همه ما موظف و مکلف به رعایت حریم رودخانه‌ها در ساخت ‌و سازها هستیم، تصریح کرد:‌ امروز اگر مشکلی در کشور و مناطق روستایی از قبل سیل و بارش‌های اخیر شاهد هستیم، نیازمند اهمال و ندانم‌کاری مسؤولانی است که بدون توجه به بستر و حریم رودخانه‌ها اقدام به ساخت و ساز کرده و در وضعیت فعلی مردم را دچار مشکل ساخته‌اند.
نایب رئیس شورای اسلامی استان اردبیل بخش کلور، خورش‌رستم و بخش مرکزی خلخال را نیازمند بازنگری بر طرح‌های هادی روستایی اعلام کرد و گفت:روستای برندق بخش خورش‌رستم به بهانه گازکشی سال‌هاست که هیچ‌گونه خدماتی دریافت نکرده است و علی‌رغم وجود قریب به چهار هزار نفر جمعیت در روستای بزرگ لرد بخش شاهرود، همچنان مردم این روستا در محرومیت به سر می‌برند.
محمدی هشتجین افزود: ما به دلیل کمبود مکان برای ساخت و ساز در توسعه روستاها مشکل داریم که انتظار می‌رود با بازنگری در طرح‌های هادی روستایی نسبت به گسترش محدوده روستاها اقدام شود.

وی از صدور 800 فقره سند روستایی در هشتجین خبر داد و بیان کرد: امیدواریم با ادامه این روند و متوقف نشدن آن زمینه برای صدور پروانه‌ها در روستاها فراهم شود.
محمدی هشتجین در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد:‌ به دلیل کندی پرداخت وام‌های مسکن در شهرهای کوچک، مردم دچار مضیقه هستند که امیدواریم بنیاد مسکن در این راستا و با پرداخت زودتر از موعد وام‌ها در مناطق محروم رونق ساخت و ساز را انجام دهد.
نایب رئیس شورای استان اردبیل ادامه داد: با توجه به اتمام مدت طرح‌های هادی روستاها، ضروری است که این طرح‌ها هرچه سریعتر بازنگری شوند تا مکان‌های ساخت و ساز روستاها افزایش یابد.
محمدی با تقدیر و تشکر از زحمات مدیر کل محترم بنیاد مسکن استان اردبیل مهندس سبحانی و ریس بنیاد مسکن شهرستان خلخال مهندس حاتمی در راستای احداث مجتمع دوازده طبقه‌ای تجاری، مسکونی در شهر خلخال و همکاری ویژه با شهرداری خلخال در بحث پازل و پیاده‌روسازی با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان تصریح کرد: تعیین تکلیف هفت خانوار ماجولان قدیم بخش شاهرود و نقل مکان به شهرکی که نزدیک آن روستا احداث شده است از خواسته‌های اصلی مردم این منطقه است که امیدواریم بنیاد مسکن هر چه سریعتر نسبت به این امر اقدام کند.
وی توجه ویژه از لحاظ آسفالت و جدول‌گذاری به روستاهای بزرگ و گردشگری شهرستان خلخال از جمله برندق، کزج و نمهیل و لرد و...، تکمیل دیوار حایل روستای بزرگ لرد و آسفالت خیابان شهید کاویانی، صدور سند مالکیت برای شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و روستاها با استعلام از شهرداری‌ها و دهیاری‌های و افزایش تعداد وام‌های احداث مسکن در مناطق محروم استان را یادآور شد و بیان کرد: کارخانه آسفالت شهرداری هشجین آماده همکاری با بنیاد مسکن در راستای آسفالت داخل کوچه‌ها و خیابان‌های روستاهاست تا در این زمینه نیز نظارت ویژه بر ساخت و ساز روستاها و آسفالت و جداول و پل‌ها انجام گیرد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.