به گزاش ایرنا، حسن قبادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این میزان صادرات از نظر وزنی بیش از ١٠٠ درصد و از نظر ارزشی ١٨٦ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد.
وی بیان کرد: در همین مدت ٢٤ هزار تن کالا به ارزش ٥٤ میلیون دلار صادرات چمدانی از گمرک بیله سوار صورت گرفته که از لحاظ وزن و ارزش نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ٩٠ درصد افزایش داشته است .
او اضافه کرد: در همین مدت یک میلیون و 450 هزار نفر از طریق پایانه مرزی بیله سوار تردد داشته اند که نسبت به پارسال 66 درصد افزایش را نشان می دهد.
قبادی تصریح کرد: باید زیرساخت‌های لازم در حوزه صادرات ، واردات ، بازاریابی و صنایع تبدیلی در این شهرستان فراهم شود تا در کنار دعوت از سرمایه‌گذاران در شهرستان شرایط ویژه‌ای برای اشتغال و تولید در منطقه فراهم شود.
بیله سوار مغان در 165 کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است، تنها گمرک بین المللی استان در این شهرستان واقع است.
6016/



استقبال تحصیلکردگان بیله سوار از طرح کارورزی
حسن قبادی در نشست خبری با اشاره به اینکه هزارو 466نفر متقاضی در طرح کارورزی در شهرستان بیله‌سوار ثبت نام کرده بودند اظهار کرد: از این تعداد ، پس از بررسی هوشمند سامانه کارورزی ،هزارو 116 نفر مورد تایید اعلام شده است.
وی افزود: تاکنون تعداد500 واحد پذیرنده در سامانه ثبت نام شده که فعالیت451 واحد تایید شده و افراد در این واحدها مشغول کار خواهند شد.
قبادی عنوان کرد:تاکنون با 858نفر قرارداد آموزشی کارورزی منعقد شده است و این افراد مشغول به اشتغال هستند و شهرستان بیله سوار رتبه نمونه را در بین شهرستانهای استان در حوزه طرح کارورزی بدست آورده است

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.