فاطمه جوادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اعتبار در دیدار اخیر با معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل ستاد بازآفرینی پایدار شهری کشور برای اجرای طرح بازآفرینی منطقه تاریخی و بافت فرسوده قلعه باشی این شهر از محل اعتبارات داخلی این ستاد تخصیص یافت.
وی اظهار داشت: با توجه به انتخاب خلخال به عنوان پایلوت اجرای طرح بازآفرینی پایدار شهری استان اردبیل و همچنین آماده بودن طرح مطالعه شده از سوی مشاور طرح برای اجرا ، با تخصیص اعتبار یاد شده زمینه برای آغاز عملیات اجرایی این پروژه از اول سال آینده در منطقه قلعه باشی این شهر فراهم شد.
جوادی گفت: پیش از این برای جذب اعتبار برای اجرای این طرح از محل منابع ملی سازمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل و مجری طرح های بازآفرینی پایدار شهری تلاش شده بود.
او افزود: طرح بازآفرینی پایدار شهری خلخال در سه منطقه با اولویت منطقه تاریخی قلعه باشی اجرا و ساماندهی بازار ابوذر ، بازگشایی معبر پیاده رو از محل میدان مسجد جمعه تا این بازار ، بهسازی واحدهای مسکونی واقع در بافت فرسوده شهر با اعطای تسهیلات ارزان قیمت بانکی به مالکان و همچنین ایجاد امکانات رفاهی ، گردشگری در این محل از سوی شهرداری اجرا می شود.
وی گفت: 37 دستگاه اجرایی شهرستان در اجرای طرح بازآفرینی پایدار شهری این شهر مشارکت دارند و انتظار از مسئولان همه دستگاه ها ورود به موقع به موضوع و پرهیز از تعلل در همکاری برای اجرای این طرح عمرانی مهم است.
وی با اشاره به اینکه دولت اعتبارات مورد نیاز برای ارتقای سطح زندگی اهالی ساکن در سکونتگاه های غیر رسمی را از منابع اعتباری مختلف تامین می کند اظهارامیدواری کرد با اجرای درست این طرح در خلخال با همکاری شهرداری و دستگاه های اجرایی عضو ستاد بازآفرینی پایدار شهری ، آثار مثبت طرح در زندگی اهالی ساکن در بافت فرسوده و حواشی شهر بطور علنی خود را نشان دهد.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.