نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: با توافق اخیر سازمان صداوسیما قرار شد به کمک یک گروه زبده نویسندگی و کارگردانی سریال شاه اسماعیل تولید و از رسانه ملی پخش شود.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار کرد: رنگ عبادت در مسجد نباید پررنگ‌تر دیده شود بلکه کاشت درخت و صیانت از آن شرافتی ذاتی دارد که در مکتب اسلام به کاشت، عمل‌آوری و صیانت از آن تاکید شده است.
وی با بیان اینکه به همت مراکز علمی، دانشگاهی و نهادهای انقلابی همچون سپاه، بسیج و منابع طبیعی حرکتی عظیم در کاشت نهال آغاز شده است، تصریح کرد: در استان اردبیل قرار است بیش از ده‌ها هزار نهال غرس شود تا سرانه نهال غرسمان که پایین‌تر از میانگین کشوری است، به وضعیت مطلوبی برسد.
امام جمعه اردبیل گفت: در زندگی صنعتی امروز که آلودگی و برخی از عوامل دیگر سلامت بشر را تهدید می‌کند، بهتر است با کاشت درخت و ایجاد دریاچه‌ها و جنگل‌های مصنوعی سعی کنیم تا به تولید اکسیژن بیشتر کمک کرده و زمینه یک حرکت مثبت و سازنده در این عرصه فراهم آید.

عاملی با انتقاد از کسانی که به درختان رحم نکرده و حتی در اتوبان‌ها و مسیرهای مختلف اقدام به قطع درختان می‌کنند، افزود: مقام معظم رهبری از شعار «هر ایرانی یک درخت» به شایستگی استقبال کرده و این امر را تحسین کردند که قطعاً براساس روایات و احادیث کاشت درخت و صیانت و محافظت از آن اجر و پاداش بی‌نظیری نیز به همراه دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: آنچه که کشور ما را امروز تهدید می‌کند، بیابان‌زایی است که اگر به کاشت درخت و جلوگیری از قطع درختان توسط برخی سودجویان توجهی جدی و مراقبت‌های لازم انجام نشود، قطعاً با یک فاجعه عظیمی روبه‌رو خواهیم شد که ضرورت دارد همه به شادابی محیط زندگی خود تلاش و همتی مضاعف داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در ادامه خطبه‌های نماز به فرا رسیدن عید نوروز به عنوان عید طبیعت و اعتدال ربیع اشاره کرد و ادامه داد: براساس روایات و احادیث نوروز نشانی از زنده شدن مردگان در روز قیامت، رستاخیز عظیم و همچنین نشان و نمودی از آیت بزرگ الهی است که همه باید به این تحول و دگردیسی عظیم توجه داشته باشیم.
عاملی با اشاره به حوادث و رخدادهایی که مقارن نوروز اتفاق افتاده است، اضافه کرد: ‌بزرگترین اتفاق در نوروز ظهور منجی عالم بشریت است که قطعاً به ظلم و ستم پایان داده و زندگی همراه با عدالت را ساری و جاری خواهد کرد.
وی به توافق اخیر با رئیس سازمان صدا و سیما در تولید سریال شاه اسماعیل اشاره کرد و یادآور شد: رئیس سازمان صدا و سیما قول مساعد دادند تا توسط یک نویسنده زبر دست محتوای این سریال آماده شده تا در سال‌های آینده شاهد تولید و پخش این سریال از شبکه سراسری باشیم.
عاملی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: در این دیدار قرار شد تا جشنواره تولیدات استانی صدا و سیما در سال 99 در استان اردبیل برگزار شود تا ما میزبانی شایسته برای این رویداد باشیم.
وی فلسفه عید را غمگساری و تقسیم شادی‌ها اعلام کرد و گفت: از همه هم استانی‌ها، نهادهای حمایتی و مجموعه خیرین قدردانی می‌کنیم که با تهیه بسته‌های مایحتاج ضروری مردم در این ایام به کمک فقرا و نیازمندان شتافتند.

عاملی اظهار کرد: در آستانه عید نوروز و با همت ستاد دیه و بخشش شکات به ارزش 10 میلیارد تومان، 35 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی از زندان آزاد شده و به آغوش خانواده‌ خود باز می‌گردند.
وی تصریح کرد: ‌در سال‌جاری با کمک خیرین، ستاد دیه و گذشت 30 میلیارد تومانی شکات و همراهی 40 میلیارد تومانی ستاد دیه و خیرین، بیش از 314 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از زندان‌های استان اردبیل آزاد شدند.
امام جمعه اردبیل بیان کرد: مقارن تحویل سال ما نماز صبح را با شکوه هر چه تمامتر برگزار خواهیم کرد و سعی می‌کنیم در این مراسم ضمن خواندن نماز صبح به جماعت، دعا و نیایش صبحگاهی را نیز برای در پیش داشتن سالی پر از خیر و برکت به همراه داشته باشیم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.