به گزارش ایرنا ، حبیب ابراهیم پور روز چهارشنبه در آیین افتتاح دفتر کمیته فناوران ایثارگر اردبیل افزود:در حال حاضر 133 واحد فناور و 185 هسته فناور در این استان در زمینه های مختلف فعال می کنند.
وی بابیان اینکه پارک علم فناوری نقش تزریق علم به بخش فناور و تولید را دارد افزود: مراکز رشد اقماری واحدهای فناوری در شهرستان ها در حال گسترش است و راه اندازی مرکز رشد مشگین شهر و پارس آباد در دستور کار قرار گرفته است .
ابراهیم پور با اشاره به سرمایه گذاری سازمان اقتصادی کوثر در اردبیل افزود: این سازمان داری قابلیت بیشتری است ولی تاکنون هیچ سرمایه گذاری در اردبیل نداشته و با پیگیری های بعمل آمده مقرر است سرمایه گذاری کلانی در اردبیل انجام دهد.
وی از رونمایی اختر اع سامانه مکانیزه آبیاری درختان در اردبیل خبر داد و گفت: جلوگیری از تبخیر آب، کاهش چشمگیر مصرف آب ، جلوگیری از بیماری های درختان و محصولات باغی ، تولید محصول یکدست و صادراتی و نیاز کمتر به دخالت نیروی انسانی در آبیاری از مزایای این طرح محسوب می شود.
وی اظهار داشت: متعاقب بازدید و ارزیابی کارشناس وزارت جهاد کشاورزی از اختراع مذکور مقرر شد با همکاری پارک علم و فناوری و جهاد کشاورزی اردبیل این طرح به زودی در سطح استان عملیاتی شود.
رییس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: 16 هسته فناور در مرکز رشد تخصصی کشاورزی استان اردبیل فعالیت می کند و با ایجاد چهار هسته فناور دیگر هم موافقت شده است.
یاسر شاهی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: 182 نخبه علمی در بین ایثارگران استان وجود دارد که می تواند در حوزه فناوری فعال باشند.
وی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران از ایجاد کمیته فناوران ایثارگر استقبال کرده و مصمم هستیم که فعالیت های نخبگان ایثارگر بصورت متمرکز تداوم داشته باشد .
پارک های علم و فناوری به عنوان یکی از مهم ترین ساختارهای موثر در اقتصاد دانش بنیان و محیطی مناسب برای استقرار ، توسعه و شکوفایی موسسات و شرکت های دانش بنیان هستند که در تعامل سازنده با یکدیگر و با دانشگاه ها و سایر موسسه های پژوهشی به فعالیت های فناوری اشتغال دارند و هدف اصلی آن بعنوان یک نهاد فناورانه افزایش ثروت در جامعه از طریق ایجاد و توسعه فعالیت موسسه های متکی بر فناوری است.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.