به گزارش ایرنا ، ایرج اعتبار روز دوشنبه در افتتاحیه مانور آغاز طرح ضربتی سلامت نوروزی خلخال افزود: مواد غذایی کشف شده شامل مواد تاریخ مصرف گذشته ، غیراستاندارد ، فاقد گواهی و تایید بهداشت و کالاهای فاسدی هستند که با تلاش کارکنان واحد مهندسی بهداشت محیط این دانشکده از مراکز عرضه و توزیع مواد غذایی جمع آوری و پس از انتقال به محل دفن زباله های شهر در این محل به آتش کشیده شد.
وی به تشکیل کمیسیون ماده 11 مربوط به رسیدگی به تخلفات بهداشتی در خلخال اشاره کرد و گفت: با استقلال دانشکده علوم پزشکی این شهرستان از مرکز استان زمینه برای تشکیل این کمیسیون در این شهرستان فراهم شده است.
او افزود: با تشکیل این کمیسیون رسیدگی به پرونده های تخلفات بهداشتی تسریع شده و نیازی به ارجاع این پرونده ها برای رسیدگی در دانشگاه علوم پزشکی مرکز استان نخواهد بود.
رییس واحد مهندسی بهداشت محیط خلخال نیز گفت: طرح ویژه سلامت نوروزی با بکارگیری 60 گروه سه نفره متشکل از ماموران بهداشت محیط ، دامپزشکی ، جمعیت هلال احمر ، محیط زیست ، فوریت های پزشکی و چند دستگاه اجرایی دیگر از امروز 20 اسفند آغاز و روز 20 فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.
علی ملکی با بیان اینکه ماموران گروه های 60 گانه هر روز از ساعت 8 صبح تا 20 شب در بازرسی و نظارت بر نحوه کار واحدهای صنفی فعالیت خواهند داشت ، اظهار داشت: بازرسی های در نظر گرفته شده برای این طرح علاوه بر بازرسی روزانه ماموران مهندسی بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی است.
او گفت: با تجهیز ماموران این گروه ها به تجهیزات پرتابل میکروب سنجی دیجیتال کار تشخیص مواذ غذایی فاسد از سالم تسریع شده و سامانه تلفن گویای 190 نیز در این شهرستان راه اندازی شده است.
وی با بیان اینکه افزایش قیمت ها نباید بهانه ای برای غفلت کسبه از رعایت بهداشت محیط کسب و کار شود، اظهار داشت: هر گونه تخلفات بهداشتی و یا ابراز نارضایتی از روند مسائل بهداشتی منطقه از طریق این سامانه قابل پیگیری است.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.