به گزارش ایرنا ، اکبر بهنامجو شنبه شب در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان با تاکید بر جدیت بانک های استان اردبیل در زمینه پرداخت تسهیلات از محل رفع موانع تولید گفت: بانک ها باید تسهیلات پرداختی خود را در قالب ردیف تسهیلات رفع موانع تولید ارائه کنند تا سهمیه استان اردبیل از این محل نیز بیشتر شود.
وی از مدیران دستگاه های اجرایی خواست تا از روزهای باقی مانده سال برای جذب تسهیلات و رفع موانع تولید و اشتغال بیش از پیش استفاده کنند.
وی با اشاره به برخی اقدامات در زمینه اقتصاد مقاومتی در استان افزود: میزان اعتبار ردیف تسهیلات تبصره 18 که اخیرا به استان ابلاغ شده 2 هزار و 210 میلیارد ریال است در حالی که سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تقاضای 10 هزار میلیارد ریالی برای دریافت این تسهیلات معرفی کرده است.
استاندار اردبیل ادامه داد: هر چه میزان طرح های معرفی شده بیشتر باشد به همان میزان اعتبار برای رفع موانع تولید استان نیز افزایش خواهد یافت و حوزه گردشگری و کشاورزی نیز باید طرح های خود را برای دریافت تسهیلات این بخش ارائه کنند.
او اظهار کرد: در سال جاری در حوزه رونق تولید کسب و کار در استان اردبیل اقدامات مناسبی انجام گرفته که راه اندازی فاز دوم کارخانه آرتاویل تایر نمونه ای از آن است.
وی افزود : فاز دوم این واحد که از سه ماه اول سال آینده فعالیت خود را شروع می کند حدود 20 درصد از لاستیک مورد نیاز داخل کشور را تامین خواهد کرد.
بهنامجو همچنین به آغاز فعالیت کارخانه کامیون سازی مشگین شهر اشاره کرد و گفت: این واحد در هر نوبت 25 دستگاه کامیون تولید خواهد کرد.
وی به تلاش های صورت گرفته در افزایش میزان صادرات استان اردبیل اشاره کرد و افزود: صنعت فرش در این استان در ردیف صنایع صادراتی محسوب می شود و باید در توسعه صادرات این محصول از استان های پیشرو باشیم.
3006/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.