به گزارش ایرنا ، دهقان باقری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: استان اردبیل به دلیل داشتن شرایط آب و هوایی مناسب از هر لحاظ شرایط لازم را برای توسعه و پرورش کرم ابریشم دارد.
وی اظهار داشت: با هدف بالا بردن سطح اطلاعات و آگاهی های فنی و تخصصی بهره برداران دوره های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت برگزار می شود تا آنها بتوانند با داشتن علم و دانش فنی لازم اقدامات اولیه را برای پرورش آن انجام دهند.
وی گفت: مراحل پرورش کرم ابریشم بصورت مرتب توسط کارشناسان امور دام رصد خواهد شد تا هیچ گونه مشکلی در پرورش آن ایجاد نشود.
باقری افزود: مدت زمان یک ترم پرورش پیله کرم ابریشم 45 روز زمان می برد که می توان با صرف حداقل امکانات و زمان آن را انجام داد به همین دلیل درآمد مطمئنی به صورت جانبی می تواند برای بهره برداران فراهم نماید تا از حداکثر زمان و امکانات خود برای افزایش میزان درآمد سرانه خانوارها اقدام کنند.
او اظهار داشت: افرادی که اقدام به پرورش کرم ابریشم نمایند تسهیلات ارزان قیمت بانکی در اختیار آنها قرار گرفته و محصولات تولیدی آنها نیز در مقابل آفات و بیماری ها بیمه خواهد شد تا امنیت روحی بیشتری برای توسعه این صنعت نوپا در استان داشته باشند.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.