به گزارش ایرنا، فریدون بابایی روز دوشنبه در جلسه کارگروه ساماندهی آرد و نان خلخال افزود:تنها آن دسته از نانوایانی که 2 روز تعطیل ماهانه آنها در نیمه اول فروردین ماه سال باشد مجاز به تعطیلی بوده و سایر نانوایی ها ملزم به پخت نان در ایام تعطیلات نوروزی هستند.
وی بیان کرد: تمهیدات لازم برای تامین آرد مورد نیاز نانوایی ها در صورت افزایش زمان پخت نان صورت گرفته وانتظار از دستگاه های بازرسی تشدید نظارت در این ایام است.
وی چند نرخی بودن قیمت آرد نانوایان آزادپز و سهمیه پز را از جمله عوامل افزایش تخلفات مربوط به قاچاق آرد دولتی وتوزیع خارج از شبکه در بازار عنوان کرد و افزود: تفاوت قیمت آرد دولتی وآزاد همواره موجب وسوسه افراد سودجو برای فروش خارج از شبکه می شود.
در این جلسه علی ملکی مسئول بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی خلخال نیز از حذف جوش شیرین در نانوایی های این شهرستان در سال جاری خبر داد.
وی گفت: در 11 ماهه امسال یک هزار و 50 مورد از نانوایی ها بازرسی شده و از 800 مورد نمونه برداری آزمایشگاهی جوش شیرین تنها 2 مورد مثبت بوده که محل کسب متخلفان پلمب شده است.
ملکی اظهار کرد: با وجود تلاش برای حذف نایلون، نگهداری نان در نایلونها دربسیاری ازنانوایی ها نگران کننده و برای سلامتی مصرف کنندگان مضر است.
خلخال در جنوب اردبیل واقع است.
6016/7119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.